گزارش روزنامه اسرائیلی: به زودی سپاه کشتی‌های بزرگ‌تری روانه دریا می‌کند

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۸:۲۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۶۱۸۵
گزارش روزنامه اسرائیلی: به زودی سپاه کشتی‌های بزرگ‌تری روانه دریا می‌کند
رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به ساخت شناور ردار گریز از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران اشاره کرده و نوشتند، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که معمولاً به قایق‌های تندرو و پهپاد مجهز است در حال نوین سازی خود است و به طور فزاینده‌ای در حال ساخت کشتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در مطلبی به قلم «ستث فرانتسمن»  نوشت، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، ایران در حال ساخت یک شناور رزمی جدید است پیشتر نیز ایران یک کشتی ۶۵ متری را  به آب انداخت که بر اساس یک طرح مخفی بزرگ بود. این شناور فعلی در یک کارخانه کشتی سازی در جزیره قشم در حال ساخت است.

 نویسنده ادامه داد: پروژه ساخت این کشتی رزمی جدید رادارگریز ایران مورد توجه رسانه‌های اماراتی قرار گرفت و این ماجرا برجسته شد. این شناور جدید ایران موشک انداز بوده و پیشرفته به نظر می‌رسد و اندازه آن حدود ۱۶۶ فوت یا ۱۵۰ متر و  طول آن ۴۶ فوت برابر ۱۴ متر است. عرشه عقب این شناور جدید نشان می‌دهد که احتمالاً برای موشک‌های ضد کشتی «نور» یا «قادر» آماده می‌شوند که تقریباً معادل موشک‌های «هارپون» هستند.

نویسنده نوشت که این شناورها بررای ایران مهم است زیرا  این کشور در خلیج فارس به دنبال مقابله با آمریکاست. نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی سپاه که دو نیروی دریایی مجزا هستند وسپاه ایران قایق‌های تندرو متعددی دارد. نیروی دریایی ایران چندین کشتی دارد که قادر به عملیات آب آبی دور از وطن هستند.

 

 نویسنده ادامه داد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که معمولاً به قایق‌های تندرو و پهپاد مجهز است در حال نوین سازی خود است و به طور فزاینده‌ای در حال ساخت کشتی است. این تحرکات بدان معناست که به زودی سپاه می‌تواند کشتی‌های بزرگ‌تری را روانه دریا کند.

نویسنده با اشاره به نوع  انتخاب این شناور و جالب بودن  آن نوشت: این بدان معناست که ایران در حال ساخت قایق‌های موشکی است که پیشینه ای در آسیا دارند. این شناورها می توانند به عنوان کشتی‌های فرماندهی برای دسته ای از قایق های کوچکتر مجهز به راکت، اژدر، مین، موشک‌های ضد کشتی عمل کنند. آنها همچنین می توانند به طور مستقل عمل کنند و یک بازوی دوربرد سپاه باشند.

در خاتمه این گزارش با اشاره به تقابل دریایی ایران و آمریکا در گذشته آمده است: ایران بر تولید بیشتر شناورها و نمایش قدرت دریایی خود تاکید دارد. این کشور پهپادهای خود را  روی کشتی ‌ قرار داده و همچنین اخیرا نفتکش‌ها از جمله کشتی‌های یونانی را توقیف کرده است. این در حالی است که  ایران کماکان به صادرات نفت خود ادامه می دهد. این کشور روابط نزدیکی با سوریه و ونزوئلا و همچنین روسیه و چین دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما