امیرعبداللهیان: دیدار اخیر بشاراسد با رهبر انقلاب و مسئولان سرنوشت ساز بود

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۲۱:۴۰:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۶۲۵۶
امیرعبداللهیان: دیدار اخیر بشاراسد با رهبر انقلاب و مسئولان سرنوشت ساز بود
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران و سوریه درباره تحولاتی که در منطقه رخ می دهد مواضع مشترکی دارند، سفر اخیر بشار اسد رییس جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور را تاریخی و سرنوشت‌ساز و نقطه عطفی در روابط تهران- دمشق عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در دیدار با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه افزود: معتقدیم سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدارهای او با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور و مسئولان دولت سفر تاریخی و سرنوشت‌ساز بود.

وزیر امور خارجه با مشترک توصیف کردن مواضع ایران و سوریه درباره تحولات منطقه افزود: می‌خواهم به این نکته تاکید کنم که سفر بشار اسد رییس جمهور سوریه به تهران، نقطه عطفی در روابط دو کشور محسوب می‌شود.

امیر عبداللهیان ادامه داد: شکی نیست که روابط ایران و سوریه استراتژیک است و حضور عالی‌رتبه هیات های دو کشور، نشان‌دهنده عمق این روابط است.

وی یادآور شد: خوشحالیم که سطح گردشگری  تهران - دمشق در حال پیشرفت است و شاهد هستیم که گردشگران و زائران به دو کشور سفر می‌کنند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: خوشحالیم که سوریه مراحل جنگ و بحران را پشت سر گذاشته و سلام می‌کنیم به همه شهدای ایرانی و سوری که در دفاع از حرم و مبارزه تروریست‌ها جان خود را فدا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما