معاون ‌تعلیم و تربیت بسیج: مسابقات بسیج یکی ‌از شیوه های نشر قرآن در میان ‌بسیجیان است

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۴:۵۹:۱۶
کد خبر: ۱۳۴۸۱۰۲
معاون ‌تعلیم و تربیت بسیج: مسابقات بسیج یکی ‌از شیوه های نشر قرآن در میان ‌بسیجیان است
معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین جزییات برگزاری مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احسان رضایی در این نشست که صبح امروز در محل مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ مراحل استانی و شهرستانی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج برگزار شد ولی مرحله ملی که اواخر سال گذشته باید برگزار می‌شد به خاطر وضعیت کرونایی برگزار نشد و به سال ۱۴۰۱ موکول شد. اما کار بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ابتدای امسال آغاز شده است.

وی ادامه داد: مرحله ملی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از ۲۱ تا ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از متسابقین در این مرحله نهایی شرکت خواهند کرد، گفت: مسابقات قرآن از چند جهت حائز اهمیت است، موضوع رشدیافتگی و تربیت یافتگی در بستر قرآن و اسلام از مهمترین عناصر بسیجی است. تمرکز این مسابقات بر رشد و ارتقای سواد قرآنی عناصر بسیج است.

وی افزود: در دوره‌های گذشته افرادی که در مسابقات قرآنی ملی شرکت می‌کردند در این مسابقات قرآن و عترت بسیج هم شرکت می‌کردند که این مسأله اصلاح خواهد شد و شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن بسیج از این به بعد از میان خود عناصر بسیج انتخاب خواهند شد تا در مسابقات شرکت کنند. این اصلاحیه در سال‌های پیش‌رو انجام خواهد شد.

معاون سازمان بسیج مستضعفین گفت: هزار واحد قرآنی بسیج در مساجد برای آموزش عمومی شکل گرفته است و بیش از ۱۰۰ دارالقرآن بسیج در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این مسابقات افق خود را ارتقای قرآن‌آموزی بین عناصر بسیج قرار داده است، گفت: ۲ هزار نفر در مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج شرکت کردند و در مرحله ملی و نهایی ۲۰۰ نفر منتخب شده‌اند. در هفته آتی بین ۱۰ نفر برتر هر رشته رقابت آغاز می‌شود. رشته‌های حفظ و قرائت و تجوید و ترتیل رشته‌های انفرادی هستند. در این مسابقات، بخش خانوادگی هم داشتیم که تکالیفی برای پدران و مادران و فرزندان مشخص شده است، هفته آینده ۱۰ خانواده رقابت خواهند کرد و از سه خانواده تقدیر خواهد شد. در بخش گروهی هم ۱۰ گروه به رقابت خواهند پرداخت.

وی خبر داد: همچنین بخش ویژه تحت عنوان ایده‌ها و خلاقیت‌ها در این مسابقات راه‌اندازی شده است که محتوای آن مربوط به روش‌های مختلف حفظ قرآن و راه‌اندازی مراکز قرآنی است.

به گفته حجت‌الاسلام رضایی در این دوره از مسابقات از یک تیم داوری که داوران بین‌المللی هستند دعوت شده است و از ابتدا تا انتهای مسابقات، داوری فقط با یک تیم ثابت انجام شده است.

معاون سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت بسیج در مجتمع فرهنگی ۵آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما