سازمان سیا: ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست

۱۴۰۱/۰۴/۱۷ - ۱۰:۲۹:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۸۶۱۶
رئیس پیشین سازمان جاسوسی سیا اذعان کرد که ایران به دنبال ساخت هسته‌ای نیست و ممکن است قصد داشته باشد از این مساله به عنوان یک اهرم استفاده کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا از نشریه "جویش کرونیکل" نورمن رول پنجشنبه شب در مصاحبه با این نشریه صهیونیستی اذعان کرد: "شواهد نشان می‌دهند که ایران عجله‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد بلکه در حال آزمایش خطوط قرمز غرب در انجام اقدامات بدون عواقب است. کاهش زمان برای ساخت یک سلاح هسته‌ای به یک اهرم دیپلماتیک علیه غرب تبدیل خواهد شد."

به نوشته این نشریه، وی تقریباً یک دهه و تا اواخر سال ۲۰۱۷، مسئول سیاست اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در قبال ایران بود. او ۳۴ سال در سیا فعالیت داشت. 

به گزارش "جویش کرونیکل"، او یکی از معماران توافق برجام در دوره دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۵ بود.

این مقام پیشین اطلاعاتی آمریکا امنیت خوب تاسیسات حساس و اشخاص در ایران را ستود و ادعا کرد: "اما این کشور می‌داند که نمی‌تواند فعالیت‌های خود را در مناطق مختلف مخفی کند. "

با این حال  وی تهدید کرد که در صورت هسته‌ای شدن ایران، تحرکاتی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد. 

نورمن رول همچنین ادعا کرد که مذاکرات کنونی پیرامون برجام موفق نخواهد بود زیرا "محرک‌های راهبردی که برجام را در سال ۲۰۱۵ امکان پذیر کرده بودند، اکنون عموما وجود ندارند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز