مقام اسرائیلی: مقابله با ایران در راس برنامه سفر بایدن به خاورمیانه است

۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - ۰۲:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۴۳۵
مقام اسرائیلی: مقابله با ایران در راس برنامه سفر بایدن به خاورمیانه است
یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب گفت که ایران در صدر برنامه‌ سفر جوبایدن رییس جمهوری آمریکا به خاورمیانه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از رسانه‌های صهیونیستی، لاپید که جلسه هفتگی کابینه اسرائیل سخن می‌گفت، مدعی شد: وقتی بایدن از اسرائیل به عربستان می رود، این سفر حامل پیام صلح و امید از سوی تل‌آویو است.

وی از کشورهای عربی خواست که روابط خود با اسرائیل را عادی‌ کنند؛ چرا که به ادعای وی، تل‌آویو دستان خود را به سوی همه کشورهای منطقه دراز می‌کند.

لاپید که از احیای مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران بسیار عصبی است، در ادامه ادعا کرد: افزایش اقدام مشترک برای مقابله با ایران در رأس برنامه‌های سفر بایدن قرار خواهد داشت.

وی بار دیگر عاجزانه درخواست تکراری تل‌آویو را به زبان آورد و خواستار تحریم ایران و پاسخ قاطع به آنچه وی مدعی بلندپروازی هسته‌ای تهران است، شد.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که «سفر بایدن به تدارکات، تدابیر و تفاهمات در چارچوب مسؤولیت فرماندهی مرکزی آمریکا (تروریست های سنتکام) در خاورمیانه مربوط می‌شود؛ چراکه اسرائیل سال‌ها پس از عضویت در فرماندهی آمریکا در اروپا، به فرماندهی مرکزی آمریکا در خارومیانه پیوسته است».

در همین راستا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که آمریکا در ماه مارس گذشته نشستی محرمانه با مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی کشورهای عربی در شهر "شرم الشیخ" مصر برگزار کرد.

به نوشته وال استریت ژورنال، در نشست شرم الشیخ "آویو کوخاوی" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل و سرلشکر "فیاض بن حامد الرویلی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان، سپهبد "سالم بن حمد النبیط" فرمانده نیروهای مسلح قطر و فرماندهان ارشد اردن، مصر، بحرین و امارات متحده گرد هم آمدند.

این روزنامه در ادامه مدعی شد: «بسیاری از زیرساخت‌ها برای یک سیستم بالقوه دفاع هوایی منطقه‌ای ایجاد شده است.»

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز