وزیر امور خارجه با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع ایتالیا دیدار کرد

۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - ۲۱:۲۹:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۹۸۶۵
وزیر امور خارجه با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع ایتالیا دیدار کرد
حسین امیرعبداللهیان در ادامه برنامه سفر به ایتالیا، عصر امروز، دوشنبه ۲۰ تیرماه، با بخشی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع این کشور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان در ادامه برنامه سفر به ایتالیا، عصر امروز، دوشنبه ۲۰ تیرماه، با بخشی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع این کشور دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، وزیر امور خارجه طی سخنانی، ضمن اشاره به قدمت ۱۶۰ ساله روابط دو کشور،تاکید کردند اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی در اروپا، بر کار با ایتالیا متمرکز است و با توجه به اینکه اقتصاد دو کشور مکمل است، زمینه های فراوانی برای همکاری های مشترک وجود دارد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران کرونا و جنگ اوکراین، دو مساله مهم امنیت غذایی و امنیت انرژی را مورد توجه قرار داده و تاکید کردند جمهوری اسلامی ایران با فعال کردن مسیر ترانزیت شمال - جنوب و شرق - غرب، به دنبال کمک به حل بحران های موجود است.

 وزیر امور خارجه کشورمان بر اجرای موافقت نامه های دو کشور تاکید کرده و با اشاره به فعال شدن پرواز مستقیم تهران - رم طی هفته جاری، نسبت به افزایش این پروازها ابراز امیدواری کردند.

دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به روند مذاکرات هسته ای در وین، تضمین انتفاع جمهوری اسلامی از منافع برجام را دارای اهمیت خواندند.

در این جلسه همچنین آقای زامپینی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایتالیا و ایران در سخنانی با اشاره به اشتیاق فعالان اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران، خواستار رفع موانع موجود در این مسیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز