ادعای جدید ارتش کره جنوبی/ قادر به انجام حمله موشکی ویرانگر هستیم

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۰۱:۲۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۸۸۵
ادعای جدید ارتش کره جنوبی/  قادر به انجام حمله موشکی ویرانگر هستیم
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی مدعی شد که ارتش این کشور قادر به انجام حمله موشکی ویرانگر علیه دشمن بالقوه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خبرگزاری «تاس» به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» «کیم سونگ کیوم» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی که روزهای گذشته از یک واحد فرماندهی راهبردی نیروهای موشکی  این کشور بازدید کرد خاطرنشان کرد که پیام خاصی پشت این سفر نهفته است.

وی گفت: «کره شمالی که اقدامات تحریک آمیز راهبردی مختلفی انجام داده که تهدیدی برای کره جنوبی است فکر کردم که باید سیگنال دیگری به دشمن بفرستم. موشک های کره جنوبی به اندازه کافی پیشرفته هستند. فکر می کردم باید در مورد توانایی ما برای حمله مرگبار به دشمن هشدار بدهم.»

به گفته وی، کره جنوبی تا زمانی که کره شمالی به تهدید سئول ادامه دهد، به عنوان یک دشمن نگاه خواهد کرد.

کیم سونگ کیوم خاطرنشان کرد: «اگر دشمن ما را تحریک کند، ما عملیاتی مبتنی بر حق دفاع از خود انجام خواهیم داد و نیازی به درخواست مجوز برای آن نیست.»

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کره شمالی پرتابه جدید شلیک کرد. رئیس ستاد مشترک کره جنوبی گفت که مسیرهایی ناشی از شلیک پرتابه را شناسایی کرده است که گمان می‌رود شلیک توپخانه باشد.ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه خود از همکاری با آمریکایی‌ها خبر داد و اعلام کرد: «در حالی که نظارت و هوشیاری ارتش ما را تقویت شده است، کره جنوبی و ایالات متحده از نزدیک با یکدیگر همکاری  و وضعیت آمادگی کامل خود را حفظ می‌کنند.»

این در حالی است که منابع رسانه‌ای غروب دوشنبه به وقت تهران از استقرار ۶ فروند جنگنده «اف-۳۵»  آمریکا در کره جنوبی خبر دادند.

در شرایطی که تنش‌ها در شبه جزیره کره ادامه دارد، رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی به تازگی به ارتش این کشور دستوری به منظور پاسخگویی به اقدام احتمالی کره شمالی دستور صادر کرد. «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی  فرمانی به ارتش داده و از آنها خواسته که به هر گونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی به صورت «سریع و با جدیت» پاسخ دهد.

دستور رئیس‌جمهور کره جنوبی به ارتش این کشور در شرایطی مطرح شده که نگرانی‌ها درباره احتمال اقدام کره شمالی برای انجام اولین آزمایش اتمی این کشور بعد از پنج سال، افزایش یافته است. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز