بن‌زاید و الکاظمی در جده دیدار کردند

۱۴۰۱/۰۴/۲۵ - ۱۷:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۵۱۷۹۳
بن‌زاید و الکاظمی در جده دیدار کردند
رئیس دولت امارات و نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست جده درباره هماهنگی‌ها و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات امروز ‌(شنبه) با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در حاشیه «نشست جده برای امنیت و توسعه» که به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام»، دو طرف روابط بین دو کشور را بررسی کرده و درباره راه‌های تقویت مناسبات ابوظبی-بغداد در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این، بن‌زاید و الکاظمی موضوعاتی همچون همکاری‌ها و هماهنگی‌های دو کشور در برخی از بخش‌های توسعه‌ای، اقتصادی و سرمایه‌گذاری و فرصت‌های توسعه آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دولت امارات و نخست‌وزیر عراق درباره برخی از مسائل بین‌المللی و پرونده‌های منطقه‌ای مورد علاقه  و اهتمام دو کشور بحث و  تبادل نظر کردند.

الکاظمی و بن‌زاید برای شرکت در نشست جده وارد عربستان شده‌اند؛ نشستی که با حضور سایر سران کشورهای عربی همکار با ریاض و همچنین «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز برگزار خواهد شد.

پیش از این، الکاظمی و بایدن نیز دیداری دوجانبه داشتند. در بیانیه مشترکی که پس از این دیدار منتشر شد، آمده است که در این دیدار طرفین بر لزوم تشکیل دولت جدید عراق که بازتاب اراده مردم این کشور باشد و احترام به دموکراسی و استقلال عراق تأکید کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز