لاوروف: آمریکا می‌خواهد درگیری اوکراین را به جنگ تبدیل کند

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۱۸:۵۶:۲۵
کد خبر: ۱۳۵۳۴۱۰
لاوروف: آمریکا می‌خواهد درگیری اوکراین را به جنگ تبدیل کند
وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب در تلاش است با مسلح کردن اوکراین، این کشور اروپایی را در گود رقابت با روسیه قرار دهد و درگیری در اوکراین را به جنگی واقعی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که غرب در تلاش است با مسلح کردن اوکراین، این کشور اروپایی را در مقابل روسیه قرار دهد و این اقدام را «راهبردی سودمند» برای آمریکا خواند.

لاوروف گفت که در بحران جاری، آمریکا و انگلیس، اوکراین را از هر گونه اقدام سازنده ای بازمی دارند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، افزود: این واقعیت که آنها (اوکراین) به معنای واقعی کلمه از هر گونه اقدام سازنده ای بازداشته و به راستی با سلاح مجهز و به استفاده از این تسلیحات به نحوی خطرناک واداشته می شوند و این واقعیت که مربیان و متخصصان خارجی سرویس دهنده به سیستم‌های تسلیحاتی همچون هیمارس در آن کشور به کار گرفته می شوند، دیگر یک راز نیست.

وی یادآور شد که غرب در تلاش است با مسلح کردن اوکراین، این کشور اروپایی را در گود رقابت با روسیه قرار دهد و درگیری در اوکراین را به جنگی واقعی تبدیل کند.

لاوروف توضیح داد که این راهبرد برای آمریکا سودمند است، زیرا همه درگیری ها دور از سواحل ایالات متحده روی می دهد.

وزیر امور خارجه روسیه در عین حال گفت که به باور وی، به اوکراین اجازه ورود به مذاکرات داده نخواهد شد، تا زمانی که آمریکا مطمئن شود به اندازه کافی هرج و مرج ایجاد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز