سخنگوی سپاه: ایران کانون جوشش دیپلماتیک برای حل مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای است

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۵:۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۴۴۲۸
سخنگوی سپاه: ایران کانون جوشش دیپلماتیک برای حل مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای است
سردار رمضان شریف با اشاره به نفوذ،اثرگذاری و نقش بسیج کنندگی جمهوری اسلامی برای حل مسائل منطقه ای گفت: ایران کانون جوشش دیپلماتیک برای حل مشکلات و چالش های منطقه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در یادواره شهدای روستای آتان از توابع الموت استان قزوین، با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا سرمایه های ارزشمند و الهی کشور برای ادامه راه شهیدان به شمار می روند، اظهار کرد:مهمترین و شاخص ترین درخواست شهدا از ما اطاعت از ولایت و رهبری ،حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقتدار روزافزون ایران اسلامی است که به ابتکار امام راحل (ره) بنیانگذاری شد و با همت ، تلاش و حکمت خلف صالح و شایسته ایشان مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) همچنان مانند خورشید در کره زمین می درخشد.

وی افزود:شهدا از ما انتظار دارند که با اطاعت از ولایت فقیه این نظام مقدس را حفظ کنیم. این حقیقتی است که تقریبا در تمام وصیت نامه های شهدا ذکر شده که «پشتیبان ولایت فقیه باشید» زیرا آنها مسیر اصلی حفظ نظام را پشتیبانی از ولایت فقیه می دانند.

سخنگوی سپاه با اشاره به اینکه تدابیر ولی فقیه چیزی جز متن آیات الهی قرآن کریم، احادیث و روایات امامان معصوم(ع) و مکتب حیات بخش پیامبر اکرم(ص) نیست با یادآوری نقش ولی فقیه و امام در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در دفاع مقدس ملت ما نه تنها پیروز و سرافراز شد بلکه در مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکایی ها و صهیونیست ها نیز نظام ما موفق شد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به اینکه در هفته اخیر شاهد دو رخداد تقریباً همزمان در منطقه بودیم که پیام های راهبردی و معناداری به ویژه به دشمنان ملت ایران تفهیم کرد، گفت:سفر رئیس جمهور بیمار و خسته ایالات متحده آمریکا به سرزمین های اشغالی و عربستان سعودی که در راستای گدایی امنیت برای رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط رژیم با دولت های غربی و با هدف اجماع سازی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرفت نه تنها به هدف گذاری شوم خود منتهی نشد بلکه در معادله ای معکوس و آن طور که از مواضع و اظهارات سران و مقامات کشورهای عربی شرکت کننده در نشست ریاض بر می آید جایگاه و میزان اعتبار امروز امریکایی ها نزد دوستان منطقه واشنگتن به مراتب کاسته شده است.

وی افزود : در صحنه دیگر ما شاهد برگزاری نشست سران کشورهای ضامن روند آستانه با حضور روسای جمهور ایران ، روسیه و ترکیه در تهران بودیم که ایران را به عنوان کانون جوشش دیپلماتیک برای حل مشکلات و چالش های منطقه‌ای از جمله سوریه تبدیل کرد و نشان داد به رغم تلاش ها و دشمنی های نظام سلطه و صهیونیزم ، قدرت تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران نزد کشورهای بزرگ و قدرتمند معتبر و مورد احترام است.

سخنگوی سپاه سخنان مضحک و بی ربط بایدن در سفر اخیر خود به منطقه را که موجب خندیدن دنیا شد را نشانه ناتوانی و افول ایالات متحده آمریکا در افکار عمومی جهانیان توصیف و تصریح کرد:امروز محور مقاومت در منطقه به طور کامل مقابل سیاست های خصمانه امریکایی ها است و رژیم صهیونیستی که روزی مدعی بود اگر همه ارتش های کشورهای عرب مقابل ما باشند شکست می خورند، امروز دیوارهای بلندی برابر اراده و خشم مقدس رزمندگان و مجاهدان مقاومت به دور خود کشیده است.

سردار شریف در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تقبیح دخالت های رژیم صهیونیستی در قضایای منطقه و قدردانی از مواضع تحسین‌برانگیز رئیس جمهور روسیه علیه صهیونیست ها که برای نخستین بار انجام پذیرفت ، گفت: صهیونیست ها تلاش زیادی در تهدید جمهوری اسلامی دارند اما به رژیم غاصب اسرائیل اعلام می‌کنیم اگر دست از پا خطا کنید آنچنان درسی خواهید گرفت که برای همیشه این ۲۷ هزار کیلومتری که اشغال کرده اید را از دست می دهید و نسبت به این موضوع هرگز به خود شک و تردید راه ندهید.

سخنگوی سپاه نفوذ، اثرگذاری و نقش بسیج کنندگی امروز جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در حل مسائل منطقه‌ای را مرهون حماسه مقاومت و شهادت فرزندان ملت ایران و به برکت خون های پاک آنان دانست و تصریح کرد: خدای بزرگ را شاکریم که آرمان بلند شهیدان در  تبدیل ایران اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی تحقق یافته است و ملت ایران همچنان دفاع مقدس و فرهنگ و آرمان شهدا را سرمایه عظیم برای عبور از گردنه های سخت فراروی امروز و فردای کشور می دانند و به احدی اجازه نمی دهند گنجینه عظیم دفاع مقدس فراموش و مورد تحریف و روایت سازی های وارونه قرار گیرد.

سردار شریف گفت: پیشرفت ها و دستاوردهای اقتدار آمیز جمهوری اسلامی ایران طی ۴۳ سال گذشته درخشان و انکار ناپذیر است  و این از برکت خون شهداست که فضای مجازی و امپراطوری رسانه ای دشمن قادر نخواهد بود با کتمان آن جمهوری اسلامی را ناموفق نشان دهد.  انسان های عاقل که روند تحولات را صادقانه و واقع بینانه دنبال می کنند، اقتدار این نظام را می بینند.

وی بیان کرد: امروز صهیونیست ها گاهی که از پریشان حالی به حرف می آیند، می گویند ما گزینه نظامی را هم روی میز داریم که در جواب آنها باید بگوییم بزرگتر و قدرتمندتر از شما، آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی بود که تمام امکانات خود را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند اما شهدای ما آبروی همه آنها را حتی در بعد نظامی بردند.

سردار شریف افزود: ایران اسلامی کانون بیداری دنیای اسلام و کانون احیای فرهنگ اهل بیت(ع) است و هیچ رژیمی قدرت رویارویی با آن را ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما با وجود همه توانمندی هایی که در حوزه های مختلف داریم همچنان نباید از توجه به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی کشور غافل شویم، تصریح کرد: اراده ملت ایران مانند اراده شهدا در دفاع مقدس راهگشاست و با نصب العین قرار دادن تدابیر و منویات رهبر عظیم الشأن انقلاب مصمم است با تکیه بر توانمندی های بومی و ایرانی به فضل الهی نیازهای خود را تامین کند.

سخنگوی سپاه در ادامه اظهار امیدواری کرد دولت و مسئولین با همت و عزم جهادی خود به کار آفرینان کمک کرده و  اطمینان داشته باشند که شهیدان وقتی از ما راضی هستند که یک قدرت منطقه ای الهام بخش برای دنیای اسلام باشیم کما اینکه امروز هستیم.

سردار شریف بیان کرد: از معیشت مردم و کمک به یکدیگر دریغ نکنیم، ما در سپاه با تمام وجود نوکر خالص شما مردم هستیم و همزمان که نگاه ما به امنیت کشور است به معیشت مردم نیز توجه داریم.

وی یادآور شد: دست همه کسانی که برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش می کنند را می بوسیم و اگر به فضل الهی به این تحریم ها غلبه کنیم این گردنه، گردنه نهایی است.

سخنگوی سپاه در پایان گفت: سپاه استان قزوین جزو سپاه های بسیار فعال در سطح کشور به شمار می رود و در عرصه های فرهنگی، جهاد تبیین، کمک های مؤمنانه و محرومیت زدایی که امروز در زمره وظایف ذاتی سپاه است، سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین پیشرو است.

انتهای پیام/ 
نظر شما