تاکید مخبر بر لزوم استفاده از دانش و فناوری روز جهان و اتصال محصولات فناورانه داخلی به بازارهای جهانی

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۸:۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۳۵۵۰۲۱
تاکید مخبر بر لزوم استفاده از دانش و فناوری روز جهان و اتصال محصولات فناورانه داخلی به بازارهای جهانی
هفتمین جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان بعد از ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری‌ برنا، در این جلسه که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در ستاد رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم برای تحقق شعار سال ارائه کرد.

همچنین آیین نامه ها و برنامه های پیشنهادی وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بحث و بررسی و بر ضرورت عملیاتی شدن هر چه سریعتر برنامه های وزارتخانه ها و تحقق شعار سال تاکید شد.

ارتقای تحقیق و توسعه و تولید دانش بنیان در بنگاه های بزرگ، کوچک و متوسط، تعریف پروژه های فناورانه پیشران، بازارسازی محصولات صنعتی، ایجاد ابزارهای تامین مالی تحقیق و توسعه، استفاده از دانش و فناوری روز جهان و اتصال محصولات فناورانه داخلی به بازارهای جهانی از جمله برنامه های وزارت صمت با همکاری دستگاه های ذیربط و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در خصوص حمایت از تولید دانش بنیان است.

همچنین ترغیب بنگاههای کوچک و متوسط، ارتقاء توانمندی نوآوری و ریسک پذیری برای ورود به حوزه های جدید و تقویت فرهنگ استفاده از محصولات با فناوری های نوین و ایجاد تقاضا برای این محصولات از  دیگر برنامه های وزارت صمت برای حمایت از تولید دانش بنیان و تحقق عملی شعار سال است.

همچنین در این جلسه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برنامه های خود برای حمایت از تولید دانش بنیان شامل تهیه نقشه راه واکسن های حوزه انسانی، نقشه راه دارو و فراورده های بیولوژیک، برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت توسعه دانش بنیان در این حوزه، ایمنی سازی نسل آینده کشور در مقابل انواع بیماری ها، مقابله با تهدیدات زیستی، تامین مالی پروژه های مرتبط با تولید واکسن و دارو در کشور، تربیت فناور و تشکیل قرارگاه و کمیته های مختلف در زمینه تولید دانش بنیان را ارایه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز