امیرعبداللهیان: ایران از تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می‌کند/ بورل: زمان آن است که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۲۰:۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۶۵۱۴
امیرعبداللهیان: ایران از تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می‌کند/ بورل: زمان آن است که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین وضعیت گفتگو برای رفع تحریم ها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین وضعیت گفت وگو برای رفع تحریم ها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه در این گفت وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تلاش های جوزف بورل و انریکه مورا معاون وی اظهار داشت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

 امیرعبداللهیان تأکید کرد: اگر آمریکا با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرف‌ها خواهد بود.

وزیر امور خارجه یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات تاکنون همواره حسن نیت و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به متن ارائه شده اخیر از سوی بورل تاکید کرد: ایران از تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می کند.  

وزیر امور خارجه افزود: آمریکا همواره اظهار می دارد که خواهان توافق است، پس باید در متن توافق و در عمل این رویکرد مشاهده شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت وگو اظهار داشت: طرف ایرانی تاکنون اراده مثبت و جدی در روند مذاکرات از خود نشان داده و اکنون زمان آن است که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

بورل بار دیگر بر آمادگی خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند از طریق ارتباط و رایزنی  با همه طرف ها تأکید کرد.

دو طرفی در این گفت وگو در خصوص چگونگی ادامه مسیر بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما