رئیس کل دادگستری خوزستان: ۲۱ متهم حادثه متروپل در زندان به سر می‌برند

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۱۴:۴۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۸۷۱۴
رئیس کل دادگستری خوزستان: ۲۱ متهم حادثه متروپل در زندان به سر می‌برند
اولین جلسه دادگاه متهمان حادثه متروپل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی دهقانی درباره جزئیات اولین جلسه دادگاه متروپل گفت: امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده حادثه متروپل با حضور اولیای دم متوفیان و متهمان پرونده برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه اظهارات  ۲۲ نفر از اولیای دم متوفیان استماع شد و برخی از وکلای آنان نیز اظهارات خود را بیان کردند.

وی گفت: بعضا متوفیان اعضای یک خانواده بوده اند که یک نفر به نمایندگی از اولیای دم در جلسه دادگاه حاضر شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: قبل از استماع اظهارات شکایت کیفر خواست توسط نماینده دادستان قرائت شد.

وی در مورد تعداد متهمان این پرونده نیز گفت: متهمان این حادثه ۲۱ نفر هستند که همه آن‌ها در دادگاه حاضر شدند که همگی بازداشت هستند و از  زندان به جلسه دادگاه اعزام شده‌اند.

دهقانی افزود: در این جلسه اظهارات قریب به اتفاق شکایت شنیده شد و جلسه بعدی که فردا برگزار می‌شود به دفاعیات متهمان اختصاص دارد.

وی در مورد روند پرداخت دیه متوفیان این حادثه نیز گفت: قرار است این روند در دادگاه تعیین شود، اما با توجه به اینکه دیه تعدادی از متوفیان از اموال  مالک اصلی(متوفی) پرداخت شده است در صدور حکم نسبت به آنان اظهار نظری برای دریافت دیه صورت نخواهد گرفت و فقط جنبه عمومی جرم بررسی می‌شود.

گفتنی است، ریزش ساختمان متروپل دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ در آبادان به وقوع پیوست که در پی آن ۴۳ نفر از هموطنان‌مان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ 

نظر شما