اعلام آمادگی سازمان بسیج برای تأسیس مجدد مراکز واکسیناسیون

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۲:۴۷:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۹۱۴۹
اعلام آمادگی سازمان بسیج برای تأسیس مجدد مراکز واکسیناسیون
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از اعلام آمادگی سازمان بسیج در بحث تأسیس مجدد مراکز واکسیناسیون در کشور خبر داد و با بیان اینکه طرح "شهید دکتر رهنمون" از برنامه‌های ثابت بسیج جامعه پزشکی است، گفت: طرح"ایران جوان بمان" بسیج به وزارت بهداشت پیشنهاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار مسلم چشمی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی درگفتگویی در خصوص نقش بسیج در سنگر مقابله با بیماری کرونا، گفت: متأسفانه این روزها شاهد اوج گیری این بیماری هستیم و وارد موج هفتم کرونا شدیم و متأسفانه هر روز بر آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور اضافه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: یک ماه پیش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور صفر بود و حدود ۴۵ روز گذشته تمامی نقاط کشور آبی بودند، متأسفانه الآن بخش زیادی از استان‌های کشور در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند و کمتر استان و شهر در وضعیت آبی داریم.

سردار چشمی با بیان اینکه با یک پدیده موضوعی با ابعاد نا مشخص مواجه‌ایم، تصریح کرد: این پدیده بیولوژیکی و نوظهور است و پیچیده عمل می‌کند، تمام دنیا یک دست با این پدیده برخورد نمی‌کنند و در چنین شرایطی این روند اوج گیری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تا تمام جهان واکسینه نشوند و داروی قطعی برای آن کشف نشود، این اوج گیری‌ها ادامه دارد، اضافه کرد: متأسفانه در کشور بسیاری از هم‌وطنان واکسن نزده‌اند و این موضوع به عدم قطع زنجیره بیماری کرونا کمک می‌کند.

"عادی انگاری‌ها"،  عامل اوج گیری بیماری کرونا

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور "عادی انگاری‌ها"، را عامل اوج گیری بیماری کرونا و ورود به موج هفتم این بیماری برشمرد و با تأکید بر اینکه متأسفانه بخشی از دستگاه‌های دولتی و ارگان‌ها، با عادی انگاری شرایط، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، افزود: از طرفی هم نظارت‌ها ضعیف شده است و در این شرایط به احتمال زیاد در روزهای آینده وارد قله پیک موج هفتم کروناخواهیم شد.

سردار چشمی با تأکید بر اینکه ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط در این رابطه وظیفه خود را در حد مطلوب انجام ندادند، تصریح کرد: نظارت‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها به شکل مطلوب و تأثیرگذار برمردم نبوده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه این موضوع را قبلاً پیش بینی کرده بودیم و به همین خاطر قرارگاه ما دایر بود، افزود: چندین بار در جلسات مختلف و به صورت کتبی و اخیراً با ارسال دو نامه به امضای سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رابطه با اعلام آمادگی بسیج برای کمک و تعامل با وزارت بهداشت و درمان خدمت بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال کردیم.

سردار چشمی طرح "سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" را طرحی ممتاز و موفق در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا برشمرد و با اشاره به اینکه این طرح، قطع زنجیره کرونا را هدف‌گیری کرده بود، اضافه کرد: وقتی وزارت بهداشت از این طرح پیشگیرانه استقبال نکند، قطعاً روند اجرای آن ضعیف خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از اعلام آمادگی سازمان بسیج در بحث تأسیس مجدد مراکز واکسیناسیون و کمک دوباره به مجموعه بهداشت و درمان کشور برای مقابله با موج هفتم بیماری کرونا خبر داد و با تأکید بر اینکه بیماریابی، کمک مالی به خانواده‌های بیماران کرونایی در زمینه دسترسی و تأمین دارو و شاخه کنترل در این بحث از ابعاد کمک‌های بسیج به قطع زنجیره این بیماری است، افزود: شفاهی و کتباً این اعلام آمادگی را به وزیر بهداشت و درمان منتقل کردیم، تا وزارت بهداشت و درمان با احساس نیاز، از ظرفیت بسیج در این راستا استفاده کند.

با یک چالش بزرگتری با عنوان پیری جمعیت کشور مواجه هستیم

سردار چشمی خارج از بحث کرونا، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، بهداشت روان و موضوع حاشیه نشینی را از دیگر مسائل و چالش‌های پیش روی حوزه بهداشت و درمان دانست و با بیان اینکه امروز با یک چالش بزرگتری با عنوان پیری جمعیت کشور مواجه هستیم، از طرح"ایران جوان بمان" در بسیج خبر داد و تصریح کرد: این طرح را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردیم و از مسئولان مربوطه دعوت کردیم تا در همایش های ما شرکت کردند و از طرفی طرح های ابتکاری برای کمک به بهبود چالش کاهش جمعیت هم داریم.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی بر اعلام آمادگی بسیج، به ویژه قشر بسیج جامعه پزشکی در بحث نظارت بر مراکز درمانی و داروخانه‌ها تأکید کرد و گفت: هدف استفاده مجدد از ظرفیت بسیج در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم است.

سردار چشمی با اشاره به ارودهای جهادی از برنامه‌های محوری سازمان بسیج مستضعفین به ویژه قشر بسیج جامعه پزشکی کشور، خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان در مناطق محروم را از برنامه‌های ثابت ابن سازمان در قالب طرح "شهید دکتر رهنمون" در طول سال برشمرد و اضافه کرد: این خدمات در قالب تخصصی و فوق تخصصی در ابعاد مختلف به هموطنان عزیزمان در مناطق محروم کشور در راستای تحقق "محرومیت زدایی" انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: یکی از اهداف مهم ما ارائه خدمات بهتر به هموطنان عزیز در مناطق محروم کشور از طریق تعامل و یک هم‌افزایی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

آمادگی بسیج در ارائه ظرفیت اقشار بسیج در جهت تحقق تأکیدات رهبر معظم انقلاب

سردار چشمی شعار سال"تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" را راهبرد خروج کشور از گردنه مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی برشمرد و بر اعلام آمادگی سازمان بسیج در راستای بهره‌گیری وزارت بهداشت و درمان از ظرفیت‌های ناب اقشار بسیج در ابعاد مختلف تأکید و اضافه کرد: "بسیج جامعه پزشکی  و معاونت سلامت و دفاع زیستی، دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، پزوهشکده بسیج، معاونت علمی بسیج، بسیج اساتید و دانشگاهی،اصناف، صنعت و معدن" و اقشار دیگر ظرفیت‌های خوبی دارند و آماده‌ایم این توانمندی‌ها را به ویژه در بحث تولید دانش بنیان در راستای تحقق تأکیدات فرمانده معظم کل قوا در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار دهیم.

سردار چشمی دولت سیزدهم را دولتی انقلابی، اسلامی و جهادی دانست و با بیان اینکه ما دولت آیت الله رئیسی را از خود می‌دانیم، اضافه کرد: وظیفه داریم در ابعاد مختلف به دولت کمک کنیم و در عرصه و میدان عمل در ابعاد مختلف ورود پیدا کنیم، انتظار تعاملات و هم افزایی بیشتر از وزارت بهداشت و درمان داریم، تادست به دست هم زودتر به نتیجه برسیم.

طرح "شهید سلیمانی"، گل تعامل سازمان بسیج با وزارت بهداشت

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور طرح "سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" را گل تعامل سازمان بسیج با وزارت بهداشت و درمان در مقابله با بیماری کرونا برشمرد و افزود: بیماریابی، با اعزام تیم های سازمان دهی شده به مناطق مختلف، تشکیل گروه‌های جهادی با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، از ابعاد این طرح ارزشمند بود و بسیج اصناف، دانشجویی، دانش آموزی و جامعه پزشکی در کنار تیم‌های حمایتی، گسترده و شبکه مند در این راستا نظارت می کردند.

سردار چشمی با تأکید بر اینکه هزار و ۲۰۰ مرکز واکسیناسیون توسط بسیج ایجاد شد، گفت: خدمات مختلف با تأمین تجهیزات و نیروی انسانی در کنار ایجاد ۷۰۰مرکز به شکل مشارکتی با همکاری وزارت بهداشت و درمان انجام شد.

وی اضافه کرد: با تلاش و همکاری با شبکه بهداشت و درمان کشور مدیریت خوبی را در پیک های پنجم و ششم شاهد بودیم و باید مجددا به همان کارنامه موفق برگردیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار داشت: هفته قبل در ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست  رئیس جمهور، بر فعال شدن طرح تأکید شد، هنوز هم اعلام امادگی می کنیم و نسخه شفابخش فائق آمدن به بیماری کرونا طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز