معاون رئیس جمهور: شهرداری و دهیاری‌ها باید از درآمدهای پایدارتر برخوردار باشند

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۱۲:۴۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۵۹۶۵۴
معاون رئیس جمهور: شهرداری و دهیاری‌ها باید از درآمدهای پایدارتر برخوردار باشند
معاون امور مجلس رئیس جمهور از ابلاغ قانون «درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها» خبر داد و گفت: هدف از این قانون ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم گری در زمینه هزینه شهرداری ها و دهیاری ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور درباره اهداف اصلی این قانون اظهارداشت:  با عنایت به اینکه گسترش جمعیت شهرها و ایجاد  نیازهای جدید در روستاها و توسعه روابط اجتماعی و افزایش محدوده مناطق مذکور، مطالبات و نیازهای روز افزونی را در پی داشته لذا ضروری است، شهرداری ها و دهیاری ها نیز به منظور ارائه خدمات شایسته تر و درآمدهای مشخص تر و پایدارتری برخوردار باشند.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم گری در زمینه هزینه شهرداری ها و دهیاری ها از طریق روش‌هایی مانند کاهش وابستگی به درآمدهای غیر مستمر از جمله درآمد ساخت و ساز،  تعیین ساز وکار موثر برای کسب عوارض و درآمدهای قانونی، ایجاد وحدت رویه در وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی، ساماندهی توزیع عوارض ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و کمک های مالی دولت، لایحه مذکور تدوین گردید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بر اساس این قانون شهرداری ها و دهیاری ها می توانند در چارچوب قوانین مقررات، از انواع ابزارهای تامین منابع مالی و روش های  اجرایی مناسب برای اجرای طرح‌های مصوب شهری و روستایی و طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی با پیش‌بینی تضمین‌های کافی استفاده کنند. دهیاری ها نیز می توانند به عنوان دستگاه اجرایی از اعتبارات تملک دارایی ها استفاده نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز