کاخ سفید: وزرای خارجه روسیه و آمریکا احتمالا با هم دیدار کنند

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۲۲:۰۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۰۲۲۸
کاخ سفید: وزرای خارجه روسیه و آمریکا احتمالا با هم دیدار کنند
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا احتمالا با همتای روس خود در حاشیه نشست آسه آن در کامبوج گفتگو خواهد کرد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید  روز پنجشنبه به وقت محلی به شبکه خبری ام اس ان بی سی گفت آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا احتمالا با همتای روس خود در حاشیه نشست آسه آن در کامبوج گفتگو خواهد کرد.

وی گفت:  شک ندارم که اگر بلینکن فرصتی پیدا کند که با لاوروف گفتگو کند، این کار را  انجام خواهد داد.

کربی اضافه کرد اگر این کار انجام نشود، اطمینان دارم  که بلینکن با لاوروف تماس خواهد گرفت.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هفتم مرداد ماه برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین با یکدیگر تلفنی گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که در گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، به او فشار آورده است تا پیشنهاد واشنگتن برای آزادی بریتنی گرینر و پل ویلان آمریکایی های دو شهروند آمریکایی بازداشت شده در روسیه را بپذیرد.

بلینکن گفت که او گفتگوی "صریح و مستقیم" با لاوروف داشته و به همتای روس خود گفته است که مسکو باید به تعهداتی که تحت توافق صادرات غلات از اوکراین داده، عمل کند.

وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (ASEAN) و بیش از ۱۰ کشور دیگر به میزبانی کامبوج به این منطقه سفر کرده است.

کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا «آسه آن» هستند.

انتهای پیام/

نظر شما