خطیب نماز جمعه تهران: مسئولان نظام اقتصادی کشور را به جریان مذاکرات گره نزده‌اند

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۳:۵۵:۲۸
کد خبر: ۱۳۶۰۳۷۷
خطیب نماز جمعه تهران: مسئولان نظام اقتصادی کشور را به جریان مذاکرات گره نزده‌اند
خطیب نماز جمعه تهران در مورد مذاکرات هسته‌ای و جریانات هسته‌ای گفت:‌ بحمدالله مسئولان نظام اقتصادی کشور را به جریان مذاکرات گره نزده‌اند و راه خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنند نظام تصمیم گرفته که پای مساله خنثی‌سازی تحریم‌ها بایستد و قانون اقدام راهبردی را هم با قوت عزیزان اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز عبادی  سیاسی جمعه این هفته تهران در مورد مذاکرات هسته‌ای و جریانات هسته‌ای گفت:‌ بحمدالله مسئولان نظام اقتصادی کشور را به جریان مذاکرات گره نزده‌اند و راه خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنند نظام تصمیم گرفته که پای مساله خنثی‌سازی تحریم‌ها بایستد و قانون اقدام راهبردی را هم با قوت عزیزان اجرا می‌کنند.

حاج‌علی اکبری افزود: اخیر خبرهای شوق‌انگیزی را در مورد فعال سازی چرخه غنی‌سازی شنیدیم خداوند را شاکریم و از عزیزانمان در این عرصه ها تشکر می‌کنیم که با قوت این مسیر را ادامه می‌دهند و از حقوق ملت با قوت دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: در محور مذاکره برای رفع تحریم‌ها دوستان عازم هستند انشاالله با مواجهه عاشورایی با همان مدیریت عاشورایی، مقاوم و سربلند از منافع کشور قاطعانه و هوشیارانه در این عرصه هم پاسداری خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: ما هم به دشمنانمان و به آمریکای جهانخوار و به طرف‌های مذاکره عرض می‌کنیم که ایران را امتحان نکنید اگر نیاز به مذاکره دارید که دارید، با شرایط این ملت مظلوم مقتدر کنار بیایید و دست از زیاده‌خواهی‌هایتان بردارید.

وی بیان کرد: اخیراً ملاحظه کردید که این سامانه بارش‌زا جدیدی که وارد کشور شد بارش‌های فراوانی را در کشور داشتیم به دلیل طبع این پدیده این بارش‌ها در بسیاری از موارد سیل‌آسا بود و در بخشی از موارد هم دشواری‌های فراوانی را در زندگی مردم عزیز ما پیش آورد.

حاج‌علی اکبری تصریح کرد: ضمن شکر به درگاه الهی به جهت نزول رحمتش به خانواده‌های عزیزی که بر اثر این سیلاب‌ها بر آنها مصیبت‌هایی پیش آمد و حدود ۱۰۰ نفر از عزیزان را از دست دادیم ده ها نفر آسیب دیدند و مجروح شدند به همه عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم و برای آنها صبر و اجر تمنا می‌کنیم  و امیدواریم فضل الهی شامل حال آنها بشود و برای آنها جبران شود هم به همت مسئولین و رسیدگی‌های فوری در ارتباط با مشکلاتی که در خانه‌های آنها در محیط کسب و کار، کشاورزی و دامداری پیش‌آمده حل و فصل شود و هم کمک‌های مومنین و مردم برای رسیدگی فوری به این عزیزان ساماندهی شود.

وی ادامه داد: از اقدامات سریعی که مسئولین داشتند قدردانی می‌کنیم. حضور مستقیم مسئولین در کنار مردم دلگرم کننده است و حکایت از این است که کار با سرعت پیش می‌رود.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: ما یکی از ششمین کشورهای حادثه‌خیز جهان هستیم انواع و اقسام و از ۴۱ نوع حادثه‌ای که شناخته شده است ۳۱ نوع را ما داریم از زلزله سیل تا کویرزایی، طوفان و مسائل دیگر. سیاستگذاری درست، تنظیم قوانین مناسب، داشتن ساختارهای مناسب و مطلوب برای رویارویی با این حوادث یکی از مسائل جدی کشوری با خصوصیاتی کشور ماست.

حاج‌علی اکبری خاطرنشان کرد: ساز و کار فعلی کشور در مدیریت سوانح نیاز به بازنگری و اصلاح دارد و باید بسیار قویتر از این باشد تا بتواند در یک چنین شرایطی بهتر عمل کند که امیدواریم از نقشه جامع تا مدیریت واحد و مردمی‌سازی این حوزه و تا ضمانت اجرا کارهایی که است صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در مورد سیل به طور اختصاصی اجرای بند چهارم سیاست‌های کلی مربوط به منابع آب کشور که در مورد مساله آبخیزداری و آبخوانداری است و مورد عنایت و تاکید ویژه رهبر حکیم عالیقدر و مهربان ما در این سال ها بوده مورد تاکید است که باید مورد توجه قرار گیرد. ما نمونه‌هایی را خودمان شاهد بودیم. من در دوران کودکی و نوجوانی این نوع سیل‌ها را به خاطر دارم به دلیل وجود رودخانه‌های محلی نمونه‌هایی را در تابستان داشتیم اما از سالی که جهاد سازندگی وقت آبخیزداری را در آن منطقه اجرا کرد ما سیل نداشتیم و حتی امسال هم سیل نداشتیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:‌ این بدان معناست که اگر کار درست انجام شود هم جلوی سیل گرفته می‌شود و هم با تکمیل آن با آبخوانداری‌ها این آبها در سفره‌های زیرزمینی نگهداری می‌شود و در این روزگار خشکسالی به فریادمان می‌رسد و جلوی بسیاری از این خسارت‌ها گرفته می‌شود امیدواریم با تدابیری که در این زمینه انجام می‌شود وضعیت بهتری را در آینده داشته باشیم.

حاج‌علی اکبری افزود: خدا را شاکریم که ائمه جمعه کشور هفته گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدند و فرصتی شد در روز نماز جمعه تا دوباره به این فریضه بزرگ و به تعبیر رهبر انقلاب که فرمودند استثنایی‌ترین در بین سایر فرایض، پرداخته شد و به مساله توجهی شد بار دیگر در فضای افکار جامعه ما دوستداران نماز جمعه هم دوباره به اهمیت بیشتر این فریضه الهی متذکر شدند، کارگزاران نماز جمعه، ستادهای نماز جمعه و در صدر، ائمه جمعه هم به وظایفی که در این زمینه دارند توجه پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: توصیه‌های روشن و صریحی را در آن جلسه حضرت آقا خطاب به ائمه جمعه داشتند. همه ما در ستادهای نماز جمعه، ائمه جمعه و همه عزیزانی که دوستداران نماز جمعه هستند و نهادهای مسئول در این زمینه باید دست به دست هم بدهیم که نماز جمعه ما به آن نماز جمعه مطلوب نزدیک شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: باید وظایفمان را بازخوانی کنیم همه این مسیرها را دوباره ببینیم از اینکه ائمه جمعه ما باید در جایگاه پدری برای گروه‌ها، اقوام، جناح‌ها عمل کنند تا اینکه خطبه‌های تراز ارائه کنند تا اینکه باید محیط نماز جمعه از فعالیت‌هایی که نماز جمعه را زیر سوال می‌برد پاکیزه و مطهر بماند. فهرستی است که همه ما باید به آن اهتمام داشته باشیم.

حاج‌علی اکبری افزود: اجلاسی هم که با مسئولین کشور برگزار شد اجلاس خوبی بود ائمه جمعه به نیابت از ملت شریف و عزیز ما مشکلات گوناگون کشور در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و داخلی و بیرونی را در حضور مسئولین عالیرتبه کشور و سران قوا که از آنها قدردانی می‌کنیم که در این در جلسه حضور پیدا کردند و مطالبات مردم را صریح و خیرخواهانه و چاره‌جویانه مطرح کردند و پاسخ های متنوعی را هم دریافت کردیم که در این میان بسیاری از این پاسخ‌ها امیدبخش و قانع کننده بود.

وی یادآور شد: همینجا در سالگرد تنفیذ حکم ریاست جمهوری عرض می‌کنیم ضمن تشکر از تلاش‌های جدی، شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی‌های خوبی که دولت دارد و روحیه مردمی و سبک زندگی مردمی و بی‌تکلفی که دارند و در همین جریان سیل هم آخرین صحنه‌های آن را مشاهده کردیم، توقع داریم از موفقیت‌های فراوان خودشان با مردم صحبت کنند و اطلاع‌رسانی شود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بسیاری از مواردی که در اجلاس در جریان قرار گرفتیم امیدبخش هستند اما به شکل شایسته‌ای منعکس نشده است و البته گزارش‌های صادقانه و بدون مبالغه‌ و در مواردی هم که ناکامی‌های وجود دارد آنها را هم باید با مردم در میان بگذارند.  

حاج‌علی اکبری گفت: مساله بسیار مهم، مساله پیوسته عدالت است که رهبر حکیم و عالیقدر در جلسه تنفیذ مطرح کردند که همه برنامه‌ها و مصوبات دولت باید دارای پیوست عدالت و کاهش دهنده فاصله طبقاتی باشد و در جریان مبارزه جدی با فساد باشد.

وی عنوان کرد: کشور در شرایط کنونی البته نیازمند سرمایه‌گذاری‌های فراوان و به میدان آوردن توان مردمی در عرصه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ما و کسانی که سالم در این عرصه وارد می‌شوند مجاهدان و رزمندگان خط مقدم این رویارویی جدی در عرصه اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی هستند و باید هم در افکار عمومی و هم در نظر مسئولین عزیز شمرده شوند.

حاج علی اکبری در خطبه نخست نماز جمعه این هفته گفت: قرآن کریم بزرگداشت شعائر الهی را از تقوای دل می‌داند. حج، نماز جمعه و نماز جماعت از شعائر الهی است که با بزرگداشت آن‌ها دین اقامه شده و بزرگ داشته می‌شود. خداوند تعظیم و بزرگداشت شعائر دین را دوست می‌دارد. اهتمام همه جانبه مومنان به نشانه‌های دین منجر به تقویت تقوا در جامعه می‌شود.

وی افزود: امام حسین (ع) در مکتب عاشورا در حماسه بزرگی که همراه با اصحاب و اهل بیت مکرم خود رقم زد همه فضیلت‌ها و کرامت‌های انسانی، ‌ الهی و اخلاقی را ارتقا داد و در آن امتحان بزرگ و بی‌نظیر به حجت بالغه الهی تبدیل شد. در پرتو این حجت برجسته و باعظمت همه بشریت در مسیر هدایت الهی قرار گرفتند. کاری که امام حسین (ع) انجام داد منحصر به فرد است اما در میان همه فضیلت‌هایی که این حماسه حسینی به جامعه بشری عرضه کرده است موضع برجسته آن مقاومت بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: کاری که امام حسین (ع) انجام داد منحصر به فرد است اما در این میان در فهرست آن فضیلت‌ها و مکارمی که در جریان حماسه حسینی در عالی‌ترین سطح به محیط مومنان عرضه شد موضوع برجسته مقاومت که با کلیدواژه‌های مانند استقامت و صبر شناخته می‌شود.

وی گفت: این هفته شاهد تشییع پنج شهید مدافع حرم در کشور هستیم. از جمله این شهدا سردار بی‌سر شهید عبدالله اسکندری است. این بزرگواران نمادهای غیرت و جوانمردی و ادامه راه نهضت اسلامی هستند. 

خطیب جمعه تهران افزود: باید از خانواده‌های این عزیزان نیز تقدیر کرد که با صبر و مقاومت مثال زدنی‌شان، نهضت این بزرگواران را تکمیل کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
0
این امام جمعه محترم آمده بود از دولت تشکر کند آیا مشکلات معیشت مردم در برنامه ایشان جایی نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| -
خدا خیر بده مردم کیلو چند
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
0
دلبر کی بودی تو
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز