تاکید رئیس سازمان محیط زیست بر استفاده از ماشین آلات آفرود محیط‌بانی تولید شده توسط وزارت دفاع

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۴:۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۳۶۰۳۸۰
تاکید رئیس سازمان محیط زیست بر استفاده از ماشین آلات آفرود محیط‌بانی تولید شده توسط وزارت دفاع
رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه بازدید از نمایشگاه قابلیت های وزارت دفاع گفت: ما بایست در حوزه ماشین آلات و ماشین های آفرود که در محیط بانی و مناطق حفاظت شده به آن نیاز داریم، از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه قابلیت های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان طی سخنانی اظهارداشت: امروز برای بنده به دلیل بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش بنیان وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، بسیار روز افتخارآفرینی بود. وقتی که توانمندی های داخلی را دیدیم، ظرفیت‌هایی که جوانان ما می‌توانند ایجاد کنند و در خیلی از مسائل علمی و دانش بنیان در فناوری های پیشرفته می‌توانند تنه به تنه قدرت‌های جهانی بزنند، باعث افتخار است.

وی ادامه داد: بازدید از این نمایشگاه دستاوردهای بسیار ارزنده ای برای بنده داشت. خوشبختانه دیدم بیشتر شرکت‌های دانش بنیان در بعد کاهش اثرات تخریبی محیط زیست خیلی خوب حرکت کردند. بین غرفه های متعددی که بازدید داشتم ظرفیت های عالی برای استفاده در صنایع نفت، صنایع دریایی و صنایع نظامی کشور ایجاد شده که من امیدوارم وزارتخانه های نفت، جهاد کشاورزی و بخصوص وزارت نیرو، از دستاوردهای دانش بنیان وزارت دفاع استفاده کنند. چون غالب آنچه که کار شده خوشبختانه در جهت کاهش آلاینده ها، چه آلایند های جوی،چه آلاینده های مربوط به قلمرو آب و خاک و چه خروجی کارخانه ها و معادن واقعا به نحو مطلوب می‌شود از این ظرفیت های دانش بنیان استفاده کرد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه در بحث پایش و نظارت که وظیفه سازمان محیط زیست است، ظرفیت های بسیار خوبی ایجاد شده که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت، نسبت به آنچه که خارج از کشور تولید می‌شود یک سر و گردن بالاتر است.

وی ادامه داد: ما بایست در حوزه ماشین آلات و ماشین های آفرود که در محیط بانی و مناطق حفاظت شده به آن نیاز داریم، از این ظرفیت ها استفاده کنیم. در حوزه پرنده ها، خوشبختانه پرنده های خیلی خوبی طراحی شده که ما در عرصه ردیابی و تعقیب و گریز به آن نیاز داریم. استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری که در بعد تجاوز به محدوده های محیط زیست یا منابع طبیعی می‌تواند انجام شود، خوشبختانه ظرفیت های خیلی خوبی بود. همچنین امیدوارم با استفاده از سامانه های نرم افزاری مربوط به هشدار بتوانیم در حوزه هشدار و اطفای حریق از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

سلاجقه خاطر نشان کرد: در هر صورت من امروز را به فال نیک میگیرم و به همه جوانان برومند کشور بخصوص شرکت‌های دانش بنیانی که در این نمایشگاه حضور داشتند، خداقوت عرض می‌کنم و مطمئنم که آینده از آن این جوانان برومند است و امیدورام دستگاه‌های اجرایی کشور همگی دست به دست هم بدهیم و از این ظرفیت های داخلی استفاده و حمایت کنیم که انشالله بتوانند روی پای خود بایستند و بتوانیم حتی در حوزه صادرات به کشورهای دیگر نیز پیشرو باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز