اردوغان در مراسم عاشورا: مردم ترکیه عاشق امام حسین هستند

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۲۱:۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۶۱۸۹۵
اردوغان در مراسم عاشورا: مردم ترکیه عاشق امام حسین هستند
رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان در مراسم عاشورا علویان آنکارا شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه عصر دیروز دوشنبه به مناسبت روز عاشورا در مراسم افطار و ماتم «Hüseyin Gazi Cemevi» شرکت کرد و درباره واقعه کربلا گفت: -کربلا درد و رنجی ابدی در دلهایمان به وجود آورده است.

- وی با خواندن ابیاتی از اشعار آوارلی محمد لطفی افندی در مدح شهدای کربلا، اظهار کرد: این ابیات به خوبی بیانگر نگرش مردم کشورمان به اهل بیت، واقعه کربلا و شهادت حضرت حسین است.

-رئیس‌جمهور ترکیه افزود: علاوه بر ایمان به خداوند و پیامبر، دوست و گرامی داشتن اهل بیت، دوستان و نزدیکان پیامبر نیز در مرکز اعتقادات ما قرار دارد. دوست داشتن و علاقه‌مندی به اهل بیت در آیات قرآن کریم و احادیث صحیح نیز به ما سفارش شده است.

-وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که توسط ترمذی نقل شده، گفت: در این حدیث آمده است؛ خداوند را به دلیل اعطای رزق و روزی دوست داشته باشید، من را به دلیل محبت به خداوند دوست داشته باشید، اهل بیت را نیز به خاطر محبت من دوست داشته باشید.

-اردوغان با اشاره به چندین حدیث دیگر درباره لزوم گرامی داشتن و محبت به اهل بیت ادامه داد: فرمایشات حضرت پیامبر درباره اهل بیت متاسفانه در واقعه کربلا زیر پا گذاشته شدند و این نیز درد و رنجی بزرگ در دلهایمان تا روز قیامت پدید آورده است. به مناسبت 1342'مین سالگرد واقع کربلا، سالار شهیدان و سرورمان حضرت حسین و یاران وی را با احترام آکنده به غم و اندوه یاد می‌کنیم.

-وی گفت: یاد و خاطره شهدای کربلا را به دلیل اینکه میراث ارزشمندی چون ایثار جان خود در راه حق و حقیقت برجای گذاشته‌اند، با رحمت، گرامی می‌داریم.

-اردوغان افزود: مردم کشورمان در کنار عشق و محبت به حضرت حسین و یاران وی، همواره از مسببین واقعه شوم و مصیبت‌بار کربلا تبری جسته‌اند. در تاریخ ما ظالمانی که در واقعه کربلا دست داشتند همواره با نفرت یاد شده‌اند و حتی اسم آنها نیز بر زبان آورده نمی‌شود. واقعه کربلا نقطه اتحادی برای مردم ترکیه است.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
اردوغان عاقلترین رهبروسیاستمدارجهان
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
عجیب است از اردوغان بازم مرحبا البته به شرطی که فردا با صهیونیستها عکس یادگاری نگیره
جمشید
|
-
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
با سلام و احترام
خدا از شما هم قبول نماید.
جعفری
|
-
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
این رفتار با اقلیت مذهبی ترکیه مارا به گریه انداخت ...ولی امام حسین ع که انحصاری نیست متعلق به همه مسلمین است قیام برعلیه ظلم بهترین درس دنیا هست ..اردوغان بسیار عاقل است چراکه به جای محدودیت ایجاد کردن خود نیز درمراسم شرکت وهمه را شیفته خود کرده چه ظاهری و چه... حمایت ترکیه ازگروههای سلفی یادمون نمیرود
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
این نمایش فقط برای انتخابات پیش رو هست فقط و فقط جز ریایی بیش نیست عین گرفتن مراسم عزا یزید برای شهادت امام حسین جنسش عردوغان از معاویس ..
ملت ساده و علوی خیلی مونده بدونن که این بنی امیه ها وهابی داعش صفت چه جنسی دارن
پاسخ ها
ایرانی اصیل باشرافت فارس جهرم
| -
تاکی این بدبیتی درذهن افرادی چون تومیباشدبرایت متاسفم,,او اغده انتخاب شدن نداردچه معلوم که برعکس بااین حرمت عده ای مخالفش نشوند,برای بدبینی توجوانک متاسفم رجب اغده سمت نداردسالها درتمام سمتهابوده است مشکل توبدبینی است خدابه فریادخانواده ات برسد
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز