ماجرای حکم ارتداد سلمان رشدی چیست؟

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۲۱:۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۳۶۲۹۳۲
ماجرای حکم ارتداد سلمان رشدی چیست؟
پس از چاپ کتاب آیات شیطانی، امام خمینی(ره) در طی حکمی اعلام کرد هر مسلمانی در هر نقطه‌ای سلمان رشدی را دید اعدام کند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سلمان رشدی عضو انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان در سال۱۹۸۸ میلادی، پنجمین اثر خود به نام آیات شیطانی را به سفارش انتشارات صهیونیستی وایکینگ پنگوئن با دستمزد ۵۸۰۰۰۰ پوند، منتشر کرد. [۱۷] وی در این کتاب، مقدسات اسلامی و مسلمانان را با دست‌مایه افسانه غرانیق، در قالب یک داستان بلند و در ۹ فصل، به گونه‌ای اهانت آمیز و تمسخرآلود، به تصویر کشیده است که همین مسئله موجب اعتراضات گسترده مسلمانان جهان شد. در کتاب آیات شیطانی، به رسول خدا، یاران و همسران وی و نیز فرشته وحی، جبرائیل، به صراحت توهین شده است.

امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران و مرجع تقلید شیعیان، پس از آشکار شدن مسئله کتاب آیات شیطانی و گسترش اعتراض مسلمانان، در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ ش (۷ رجب سال ۱۴۰۹ ق) حکم اعدام وی را صادر کرد.
در این حکم آمده است که مؤلف کتاب آیات شیطانی و همچنین ناشرین آگاه از محتوای آن، محکوم به اعدام هستند. هر مسلمانی در هر نقطه‌ای آنان را یافت، آنها را اعدام کند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین کند. طبق این حکم، هر کسی در این راه کشته شود، شهید است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز