پرونده ویژه برای مردم

کوشکی: بالاترین نمره کارنامه دولت سیزدهم در سیاست خارجی است

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۰:۰۱:۰۴
کد خبر: ۱۳۶۴۷۸۴
کوشکی: بالاترین نمره کارنامه دولت سیزدهم  در سیاست خارجی است
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تلاش‌های شخص رئیس جمهور در یک سال گذشته، گفت: رئیس جمهور و برخی از وزرا در بازدید‌های میدانی و ارتباط چهره به چهره با مردم شرکت کرده و از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های مردم را رصد می‌کنند که این بسیار روش درستی است.

محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره عملکرد یکساله دولت سیزدهم، گفت: موفق‌ترین و بالاترین نمره کارنامه دولت سیزدهم مربوط به سیاست خارجی بوده که این دولت آن را در قالب سیاست منطقه‌ای پیش برده است؛ این مسیر بسیار درست، علمی، دقیق و اثربخش بوده که در این یکسال نیز به تدریج شاهد اثرات آن هستیم و بهترین اقدام در کارنامه‌ آقای رئیسی، اتخاذ یک سیاست درست و علمی و دارای دستاورد در حوزه سیاست خارجی(سیاست منطقه‌ای) است.

وی با اشاره به ورود ایران به سازمان‌های مهم جهانی از جمله بریکس و شانگهای، گفت: ورود به این سازمان‌ها اتفاق مهمی بوده که با استفاده و بهره‌برداری درست از آنها شاهد نتیجه آن در حوزه اقتصاد کشور خواهیم بود.

کوشکی با اشاره به تلاش‌های شخص رئیس جمهور در یک سال گذشته، اضافه کرد: رئیس جمهور و برخی از وزرا در بازدید‌های میدانی و ارتباط چهره به چهره با مردم شرکت کرده و از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های مردم را رصد می‌کنند که این بسیار روش درستی است اما دیگر مقامات دولتی از جمله استانداران، مدیران کل و مدیران ستادی وزارتخانه‌ها اینطور نبود و اکثرا مانند شخص آقای رئیسی عمل نمی‌کنند و در قالب بروکراسی‌های پیچیده و بی حاصل با جامعه برخورد کرده و می‌خواهند آن را از ورای گزارش‌ها بشناسند و به این سبب آقای رئیسی و مدیرانی که اعتقاد به بازدید میدانی دارند در این دولت، اقلیت هستند.

کوشکی عملکرد دولت در فضای رسانه‌ای را ضعیف دانسته و با انتقاد از عدم شفاف‌سازی رسانه‌ها در خصوص اقدامات دولت، بیان داشت: رسانه‌ها زبان گویای دولت نبودند و نتوانستند اقدامات دولت را به نحو دقیق تشریح کنند و انتصابات سخنگوهای نهادها نیز در جهت شفاف‌سازی ضعیف بوده است.

وی با اشاره به عدم رضایت مردم در حوزه مسائل اقتصادی، گفت: در حوزه مسائل اقتصادی عدم رضایت جامعه به چشم می‌خورد با توجه به اینکه در حوزه اقتصاد ملاک همیشه رضایت مردم بوده است.

 این کارشناس سیاسی ادامه داد: اگر جراحی اقتصادی از طریق سامانه کالابرگی انجام می‌شد و یارانه‌ها را در قالب کالاهای اساسی در اختیار مردم قرار می‌دادند پیش‌بینی می‌شد در این صورت فشار اقتصادی وارده به مردم کمتر شود زیرا یارانه مستقیم تورم را به شکل افسار گسیخته‌ای افزایش می‌دهد ولی اگر شهروندان کالابرگ داشتند و به جای پول کالا دریافت می‌کردند تورم مهار می‌شد و همچنین فشار معیشتی کاهش پیدا می‌کرد.

کوشکی در پایان با اشاره به رهاشدگی بعضی حوزه‌ها تصریح کرد: بعضی از حوزه‌ها، مانند حوزه حمل و نقل، صنعت هوایی و وزارتخانه‌هایی مانند وزارت علوم و آموزش عالی مشکل دارند و دولت سیزدهم باید برای آنها راهبرد مشخصی ارائه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
علی
|
-
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
آقای کوشکی : احمدی نژاد هم با آن همه هزینه همین کارها رو می کرد نتیجه چه شد . بسیاری پروژه های بدون برنامه ریزی که هنوز گوشه ای افتاده . مشکلات مردم را نمایندگان استانی هم می توانند بررسی کنند مهم حل آن ها است . گره مشکلات جای دیگر ی است
مهدی
|
-
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
مذاکره با چند تا کشور که وضعشان از ما بدتر است چه سودی دارد اگر روسیه را هم بخواهی بحساب بیاوری پوتین بخاطر اینکه از جامعه جهانی طرد شد کمی روی خوش بما نشان داد وگر نه این همین پوتین است که از ما پول گرفت و سالها از تحویل اس سیصد بما ابا کرد در صورتیکه به ترکیه اس چهارصدداد
ا.م
|
-
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
چه کار کرده برچام را احیا کرده وتحریمهارا برداشته و فروش نفت طبق سهمیه اوپک انجام داده؟
اگر نفت خام صادر نکنیم عربها از مخازن مشترک برداشت و چاههااز کم فشار و یا خشک میکنند و انها چاقتر وتوطیه گر ببشتر میشوند .
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز