سوال عجیب نماینده صلیب سرخ از اسرای ایرانی به هنگام آزادی

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۲۰:۵۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۴۹۹۳
سوال عجیب نماینده صلیب سرخ از اسرای ایرانی به هنگام آزادی
بخشی از خاطرات علی هادی‌تبار، آزاده دوران دفاع مقدس به بهانه سالروز بازگشت آزادگان به میهن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی هادی‌تبار که از 17 سالگی تا 24 سالگی در اردوگاه های بعثی به سر برد، در بخشی از خاطراتش در کتاب «شهر که آرام شد برمی‌گردم» می گوید: 

روز آزادی، نام و شماره مرا که خواندند جلو رفتم. یک دست لباس و کفش کتانی‌ام را گرفتم، لباس‌هایم را عوض کرده و رخت نو را پوشیدم. کمی آن طرف‌تر میزی بود که چند نماینده صلیب پشت آن نشسته بودند. اسیران قبل از خروج در مقابل آن میز لحظاتی می‌ایستادند و به سؤالی پاسخ می‌دادند. نمی‌دانستم این گفتگوی کوتاه چه هست، تا وقتی نوبتم رسید. سؤال این بود: «آیا می‌خواهی به ایران برگردی یا میل داری به عراق و یا هر کشور دیگری پناهنده شوی؟»

سؤال بسیار مسخره‌ای بود. ولی من که نمی‌توانستم همه احساسم را نسبت به این سؤال بیان کنم، لبخندی زدم و جواب منفی دادم و از پای آن میز هم گذشتم.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
فریدون اهورای
|
-
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
چرا سوال عجیبی ؟ حق انتخاب بهت دادند که کجا زندگی کنی نهایت لطف بهت کردند الان در این تورم گسیخته زندگی کن وحال‌ کن!!
سید قاسم
|
-
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
این یک امر طبیعی است که صليب سرخ از اسرا می پرسد ، در هر کشوری که برای تبادل اسرا می خواهند انجام بدهند در ابتدا این صليب سرخ است که وارد مذاکره می شود و در مورد اسرا تحقیق کند و از آنها بپرسد .
اکبر
|
-
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
درودبراسرای عزیز انیکه میگی طبیعیه صلیب سرخ ازهمه اسرا میپرسند با انتخاب خودشون خیلی هوای اسرا رادارند ان موقع زیر شلاق وشکنجه بعثیون به شهادت میرسیدند چرا ازشون سئوال نکرد چه بلایی سر تون میاد چگونه باهاتون رفتار میشه حالا بعد از آن دوران سخت اومده میگه دوست دارید کجا باشید انها باهم دستشون توی یک کاسه بود انشالله خداداره به ایران عزیز کمک میکند تا دیگه ان دوران تکرار نشه انشالله
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
درود خدا برمدافعان وطن دلاوران سرافراز که برای ایران وایرانی جنگیدند وجان دادند واسیر شدند
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز