رئیس جمهور: نخبگان وزارت دفاع تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند

۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۴:۲۹:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۷۱۴۴
رئیس جمهور: نخبگان وزارت دفاع تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند
رئیس جمهور نوآوری‌ها در زمینه ساخت انواع پرنده‌ها در صنایع دفاعی را بسیار افتخارآمیز دانست و تصریح کرد: دانشمندان و نخبگان ما در این وزارتخانه تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در جمع وزیر، مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی کشور و یاد شهدای وزارت دفاع و نیروی‌های مسلح خصوصا شهیدان بزرگوار فخری‌زاده و طهرانی مقدم، اقدامات صورت گرفته در این وزارتخانه‌ را در راستای تحقق شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، بسیار موثر دانست و گفت: دستاوردهای ارزشمند دانشمندان و نخبگان در صنایع دفاعی نه فقط برای کشورمان، بلکه برای جهان اسلام و دوست‌داران انقلاب اسلامی امیدبخش و اقتدارآفرین و برای جهان کفر یاس‌آور است.

رئیس جمهور نخبگان و دانشمندان با انگیزه و خلاق در وزارت دفاع را سرمایه‌های ارزشمند کشور دانست و افزود: محصول و خروجی کار این عزیزان، صنعت دفاعی دانش‌بنیان کشور است که امروز دستاوردهای آن از سوی هیچ کسی قابل کتمان نیست.

سرریز پیشرفت‌های صنعت دفاعی به سایر بخش‌ها امیدآفرین است

 رئیسی با بیان اینکه امروز به دلیل گستردگی داشته‌ها و توانایی‌های کشور مورد تهدید دشمن هستیم، تصریح کرد: علیرغم تهدید، فشار و تحریم‌های دشمنان بر صنایع دفاعی ما، پیشرفتها در این بخش بیشتر از سایر بخش‌ها بوده و دلیل آن انگیزه بسیار بالایی است که در صنایع دفاعی برای خودکفایی و استقلال کشور وجود دارد و در نتیجه این پیشرفتها، موجب تولید قدرت برای کشور شده است.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید امروز خود از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی، اظهار داشت: یکی از نکات امیدبخش این نمایشگاه، سرریز فناوری و پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشور به سایر بخش‌ها در کنار دستاوردهای ارزشمند در ارتقای قابل توجه توانمندی‌های دفاعی کشور بود.

رئیسی داشتن انگیزه و خودباوری را مهم‌ترین مؤلفه و ویژگی متخصصان جوان و توانمند صنایع دفاعی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این خودباوری در پرتو خداباوری شکل گرفته و همان رمز پیروزی در نگاه امام خمینی(ره) است که فرمود می‌شود با توکل به خدا و اعتماد به نفس و اتکا به داشته‌های خود کارهای بزرگی رقم زد.

مسیر وزارت دفاع در تبدیل ایده به محصول در سایر صنایع نیز با قوت دنبال شود

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت تجلیل و قدردانی از نخبگان و دانشمندان صنایع دفاعی کشور، خطاب به مدیران وزارت دفاع گفت: قدردانی واقعی از این نخبگان، فراهم کردن زمینه شکوفا شدن دانش و اندیشه آنان است. مدیران وزارت دفاع این وزارتخانه را به زیست‌بوم نخبگان تبدیل و از این سرمایه‌های کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

رئیسی در ادامه تبدیل ایده به محصول توسط نخبگان صنعت دفاعی کشور را بسیار ارزشمند و الگویی گرانسنگ برای دیگر حوزه‌ها در کشور دانست و افزود: تبدیل ایده به محصول فرآیند ساده‌ای نیست و دستیابی به این مهم، صنایع دفاعی ما را به صنعتی افتخارآمیز برای کشور تبدیل کرده و کشورهای دیگر را به حیرت واداشته است. این مسیر با قدرت و قوت در سایر بخش‌ها و صنایع نیز دنبال شود.

نخبگان وزارت دفاع تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند

رئیس جمهور با اشاره به «تأثیرگذاری، دقت بالا و هوشمندسازی» به عنوان ۳ ویژگی بسیار مهم محصولات تولیدشده در صنعت دفاعی کشور، خطاب به دست‌اندرکاران این صنعت، اظهار داشت: شما با ابتکار و خلاقیت خود برای کشور تولید قدرت کرده‌اید تا جایی که مقامات نظامی دنیا نیز به پیشرفت‌های اقتدارآفرین صنعت دفاعی ایران معترفند.

رئیسی نوآوری‌ها در زمینه ساخت انواع پرنده‌ها در صنایع دفاعی را بسیار افتخارآمیز دانست و با اشاره به بازدید خود از صنایع هواپیماسازی ایران در اصفهان تصریح کرد: دانشمندان و نخبگان ما در این وزارتخانه تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند و از آنها خواسته‌ام که این مسیر را تا حصول نتیجه با قدرت و قوت ادامه دهند.

دشمنان مطمئن باشند این منطقه از آن ملت‌های مستقل و آزادی‌خواه خواهد بود

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گاهی برخی از دشمنان انقلاب اسلامی به‌رغم توانمندی‌های بسیار بالای دفاعی کشور به خود اجازه می‌دهند تهدیداتی بر علیه ملت ایران به زبان بیاورند، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی از همیشه قدرتمند‌تر و دشمنان ما از همه زمان‌ها ضعیف‌ترند و آنچه ما را به قدرتی اثرگذار در منطقه و جهان تبدیل کرده نیروهای کارآمد، باانگیزه و انقلابی و دستاوردهای دفاعی دانشمندان ماست.

رئیس جمهور افزود: دشمنان بدانند مصمم به ادامه این مسیر هستیم و مطمئن باشند که دست مستکبران از منطقه قطع خواهد شد و این منطقه از آن ملت‌های مستقل و آزادیخواه خواهد بود.
رئیسی همچنین در بخشی از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعتی‌سازی مسکن از سوی صنایع دفاعی کشور اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه نخبگان و دانشمندان ما در صنایع دفاعی به روشی نوآورانه و صنعتی در ساخت مسکن دست پیدا کرده‌اند که قطعاً در طرح جهش تولید مسکن مؤثر خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی پیش از این نشست، از نمایشگاه تخصصی پدافندی و جنگ الکترونیک و همچنین تجهیزاتی که براساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا در وزارت دفاع ساخته شده‌اند، بازدید کرد.

همچنین رئیس جمهور از پروژه مسکن مهر ساخته شده به دست متخصصان صنایع دفاعی کشور و روش‌های نوآورانه به کار رفته در این پروژه نیز دیدن کرد.

انتهای پیام/

نظر شما