کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

جلسات اصلاح طلبان برای انتخابات

۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - ۲۳:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۸۵۶۵
جلسات اصلاح طلبان برای انتخابات
سعید شهرابی فراهانی از برگزاری جلسات اصلاح طلبان برای انتخابات آینده خبر داد.

سعید شهرابی فراهانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در رابطه با عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس هشتم قوی ترین‌ مجلس بعد از دوران انقلاب اسلامی به شمار می‌رود ولی به تدریج و در طی ادوار پس از آن، از کیفیت مجالس کاسته شد؛ مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را انقلابی نامیدند؛ نباید اجازه داد این دور مجلس و دوره های بعدی اسیر روند نزولی شده و مجلس را از راس امور بیندازند. بازی های قدرت در مجلس می تواند نمایندگان را از کار اصلی باز بدارد و نگاه مردم را نسبت به مجلس شورای اسلامی تغییر داده و از مشارکت مردم در انتخابات مجلس بکاهد. 

وی با بیان این‌جمله که مطلوب برخی سیاسیون، ریاست جمهوری و کسب این جایگاه است تاکید کرد: برخی افراد به جای آنکه به کمک به آیت الله رییسی فکر کنند از هم‌اکنون خود را برای ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم‌ آماده می‌کنند؛ این کار آنها هم تضعیف خودشان است و هم تضعیف دولت آیت الله رییسی  در حالی که وظیفه همگان کمک به دولت است. 

شهرابی فراهانی گفت: این مطالبه مردمی و انقلابیون وجود دارد که هر چه سریع تر مسببان وضع موجود برکنار شوند زیرا مدیران دولت روحانی اگر کار بلد بودند و توانایی خدمت داشتند در دولت سابق از خود حرکتی نشان می دادند. 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فعالیت اصلاح طلبان و طیف دولت تدبیر در طی دو ماه اخیر گفت: روحانی بعد از پایان ریاست‌جمهوری خود، عملکرد فعالی در عرصه سیاسی از خود نشان نداد اما بعد از دیدار اصلاح طلبان در ماه رمضان در منزل کروبی و بدنبال ان جمع شدن در یکی از دفاتر حسن روحانی، مدتی است که فعالیت خود را به همراه اصلاح طلبان افزایش داده است. در این‌ جلسات روحانی، نوبخت. سید حسن خمینی، خاتمی و رمضان زاده عطریانفر، امین زاده، کرباسچی، مرعشی و جمع زیادی از اعضای سابق جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب کارگزاران و وزرای دولت یازدهم و دوازدهم حضور فعالی داشتند. این افراد به دنبال حضور در مجلس دوازدهم هستند و برای ریاست‌جمهوری آینده هم برنامه دارند. نکته مهم دیگر این است که تیم اصلاح طلبان به شدت با برخی سیاسیون که وجه اصولگرایی معتدل دارند ارتباط برقرار کرده اند و به برخی از تیم های سیاسی رده بالا هم نزدیک شده اند و به نوعی بدنبال صورت بندی قدرت  هستند. 

شهرابی فراهانی با اشاره به بحث مذاکرات و احیای برجام مطرح کرد: مذاکرات به نتیجه نمی رسد، زیرا اختلافات زیادی وجود دارد غربی ها می‌خواهند بحث صنعت صلح آمیزهسته ای، موشکی، پهپادی رو به جلو ایران را از بین ببرند که اگر این دو از ایران گرفته شود منافع و امنیت ملی به خطر می افتد. از طرفی دیگر در حوزه مذاکرات کاسبان تحریم با استفاده از تمام‌ پارامترهای داخلی و خارجی خود سعی دارند تا مذاکرات به نتیجه نرسد‌. 

وی در همین راستا ادامه داد: آمریکا و اروپا تحت سیطره اسرائیل هستند و تا زمانی که رژیم صهیونیستی نخواهد، اتفاقی در برجام و مذاکرات نمی افتد لابی های اصلی قدرت آمریکا و اروپا دست اسراییل است؛ در طول روند مذاکرات هر وقت به موفقیتی رسیدیم  رژیم صهیونیستی دست به اقداماتی منفی علیه مذاکرات زده است. 

این کارشناس مسایل سیاسی و بین المللی گفت: در دولت قبل متاسفانه صنعت هسته ای را تا حدودی نابود کردند. نفوذی ها و سرویس اطلاعاتی غربی، عبری و عربی  تلاش کردند جلو حرکت رو به جلو هسته ای کشور را بگیرند که انشالله راه به جایی نخواهند برد؛ آنها باید به مردم و در آینده به تاریخ جوابگو باشند. 

شهرابی فراهانی عنوان کرد: از مثال های نفوذ در کشور می توان به تغییر هویت و فرهنگ در برخی پاساژهای تهران و کلان شهرها و تغییر بافت ذهنی فروشندگان آن اشاره داشت، پاکسازی برخی از این پاساژهای که به اسم فروش کالاهای فرهنگی و مذهبی اقدامات دیگر انجام می دهند مهم است؛ نباید اجازه داد به مرور زمان بافت فکری و مذهبی این پاساژهای مهم که روزگاری نقش ویژه ای در صدور ارزش های انقلاب و دفاع مقدس داشتند داد. برخی از این پاساژها  از بزرگترین مراکز فرهنگی در قلب تبنده تهران است، 

وی ادامه داد: کدام یک از سازمان ها و بنیاد ها و ستادها که ساختمان های کمی هم ندارند، به این موضوع و فروش محصولات فرهنگی اهمیت داده اند؟  چرا از مناطقی که طبق متدهای اجتماعی آلوده است، غفلت می کنیم.مثلا  یک فرد در سعادت آباد یاراه اهن برای خرید یه پیراهن ‌مشکی یاپرچم باید به مرکز شهر برود چرا؟ چون در بالا و پایین شهر آن چیز دلخواه مناسب پیدا نمی‌کند و اگر پیداکند بسیار نامناسب و گران است. بعد عده ای هم به پوشش این افراد در ماه محرم خرده می‌گیرند!

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: ما داغدیدهایم و داغدار هستیم و تا انتقام نگیریم ساکت نخواهیم نشست. وقتی خون عزیزانی به ناحق ریخته می‌شود تنها خون است که آرام می‌کند؛ حاج قاسم یحیای جبهه مقاومت و انقلاب بود‌؛ حاج قاسم سلیمانی خود به مقتل نرفت بلکه خود را به مقتل رساند؛ فرماندهی کل جبهه مقاومت ایران است اما جبهه مقاومت پس از شهادت حاج قاسم و مهندس ابوالمهدی آتش به اختیار در برخی مواقع عمل میکنند. همه افرادی که در به شهادت رساندن این عزیز زهرا( ع) و یاران شهیدش نقش داشتند باید به سزای اعمال خود برسند و این انتقام حتمی است.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
ترا خدا تو چیت به سیاست
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز