معاون اول قوه‌قضاییه: اجرای کامل سند تحول برنامه اصلی دستگاه قضایی است

۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۴:۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۷۱۲۶۸
معاون اول قوه‌قضاییه: اجرای کامل سند تحول برنامه اصلی دستگاه قضایی است
معاون اول قوه قضاییه با حضور در دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران با قضات و کارکنان این مجموعه قضایی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، صبح امروز «چهارشنبه ۹ شهریورحجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه به همراه علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با حضور در مجتمع قضایی غدیر از دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران بازدید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق با حضور در یک نشست صمیمی در جمع قضات، مستشاران و کارکنان دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران مشکلات و نظرات قضات این مجموعه قضایی را استماع و به سئوالات آنان پاسخ داد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: امام حسین‌ (ع) در یکی از روایات خود می‌فرمایند: خواسته‌های مردم از شما جزو نعمت‌هایی است که خداوند به شما عنایت کرده، از مراجعه مردم به شما، خسته نشوید. انجام خواسته‌های مردم توسط شما یک نعمت است که نصیب هرکسی نمی‌شود. وی افزود: مصداق این روایت شما قضات و کارمندان دادگستری هستید تا در خدمت به مردم این را در نامه اعمال خود ثبت کنید. معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه ملاک عمل ما سند تحول قضایی است، اظهار کرد: این سند راهبرد و نقشه راهمان است که‌ هم مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و هم مورد تاکید رئیس قوه قضاییه است. وی با بیان اینکه این نقشه راه سند است و نیاز به برنامه دارد و باید تدوین شود، گفت: برای اولین‌ بار اوایل سال جاری برنامه‌های اجرایی را بر اساس سند تحول تدوین‌ و‌ ابلاغ کردیم و هدف اصلی ما اجرای کامل سند تحول است.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق تصریح کرد: این برنامه‌ها را با مشارکت روسای کل دادگستری، قضات و فرهیختگان تدوین کردیم و در حال حاضر نیز عملیاتی شده است. وی افزود: در سند تحول هر آنچه که مدنظر شما قضات قرار دارد، وجود دارد و هیچ موضوعی نیست که در سند نیامده باشد، لذا  نکته مهم این است که این سند به طور کامل اجرایی و عملیاتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق اظهار کرد: قوانینی دست و پاگیر به نفع مردم اصلاح شود و اینکه پرونده بیش از یکسال در دادگاه ها به دلیل اختلاف در صلاحیت معطل شود قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا یکی از سالم ترین دستگاه ها در کشور است، گفت: طبق آمارهای اخذ شده از منابع و مراجع نظارتی، قضات از سالمترین و درستکارترین اقشار شاغل در کل دستگاه‌های کشورهستند. قضات به صورت شبانه روز تحت رصد مراجع نظارتی هستند و میزان سلامت اداری قضات از همه صنوف بیشتر است و اگر معدودی از افراد تخلفی کنند در مقابل خیل عظیم قضات شریف و درستکار و پرتلاش بسیاربسیار ناچیز هستند.

وی با بیان اینکه نقطه نظرات و مشکلات قضات دادگاه های تجدید نظر استان تهران را دریافت کردم، گفت: سعی بر این است تا پیگیری لازم برای کاهش مشکلات رفاهی قضات و خانواده‌های آن‌ها انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با اشاره به انجام مقدمات برای راه اندازی ساختمان شماره ۲ دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران، تصریح کرد: برای راه اندازی این مجموعه قضایی در استان تهران هر اقدامی که لازم باشد را پیگیری خواهیم کرد تا از بار و فشار کاری قضات در این مجموعه کاسته شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز