وزیر خارجه هند بر گسترش روابط ایران و هند تاکید کرد

۱۴۰۱/۰۶/۱۴ - ۱۶:۲۴:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۳۴۰۴
وزیر خارجه هند بر گسترش روابط ایران و هند تاکید کرد
وزیر امورخارجه هند در دیدار خداحافظی سفیر ایران در دهلی نو، بر گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سوبرانیام جایشانکر وزیر امور خارجه هند در دیدار خداحافظی سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از تلاش های انجام گرفته در جهت گسترش روابط، بر تبادل سفرها و پیگیری هرچه بیشتر طرح ها و توافقات در راستای توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد.
سوبرانیام جایشانکر با اشاره به گفتگوی تلفنی شب گذشته با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان، بر عملی شدن توافقات صورت گرفته تاکید کرد. همچنین با ابراز رضایت از گفتگوی انجام شده، احیای برجام را در جهت منافع همه دنیا توصیف کرد.

علی چگنی نیز ضمن تشکر از همکاری ها و حمایت های مقامات هندی به ویژه شخص وزیر خارجه برای تحقق اهداف و به ثمرنشستن تلاش ها، گزارشی از پیشرفت های حاصل در روابط به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری، از جمله برای توسعه صادرات غیرنفتی که نسبت به دوران قبل از تحریم افزایش بسیار چشمگیری داشته- ارائه کرد.

 مقام هندی در توئیتی بلافاصله پس از این ملاقات، از خدمات و تلاش های سفیر کشورمان در مدت ماموریت ایشان قدردانی کرد.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز یکشنبه با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند در خصوص موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در حوزه  منطقه‌ای و بین المللی به صورت تلفنی گفت وگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت‌ وگو، سلام آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به نارندرا مودی نخست وزیر هند را ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مناسبات رو به گسترش دو کشور، دستاورد سفر اخیر خود به هند را رضایت‌بخش توصیف و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا توافقات انجام شده در جریان این سفر رسمی را به مرحله اجرایی برساند.

وزیر امور خارجه افزود: برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور آمادگی داریم.

امیر عبداللهیان علاوه بر موضوعات دو جانبه، وزیر خارجه هند را در جریان آخرین تحولات گفت‌ وگوها برای رفع تحریم‌ها قرار داد و از تلاش‌های دهلی نو در کمک به نزدیک کردن دیدگاه طرفین تشکر کرد.

وزیر امور خارجه هند نیز در گفت و گوی تلفنی با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری‌های بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد روابط در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وی تاکید کرد: ما همواره از حل و فصل موضوع هسته ای ایران حمایت کرده و این حمایت در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

جایشانکار در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و تدوین نقشه راه مناسبات، اظهار امیدواری کرد با پیگیری موضوعات مهم در دستور کار فیمابین، شاهد توسعه و گسترش همه جانبه و بلندمدت روابط بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما