معاون‌پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با برنا

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دولت بررسی نشده است/ آمادگی تفکیک دو وزارت صمت و راه و شهرسازی را داریم

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۰۶:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۶۳۷
طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دولت بررسی نشده است/ آمادگی تفکیک دو وزارت صمت و راه و شهرسازی را داریم
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگر مجلس به این‌جمع بندی برسد که دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی تفکیک شوند و در دولت هم بحث شود و به نتیجه برسد، بُعدی ندارد و آمادگی داریم، این طرح در دولت هنوز مطرح نشده است.

سید محمد حسینی، معاون‌پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: منتظر هستیم این طرح مراحل خود را در مجلس طی کند، حتما این طرح را در دولت مورد بررسی قرار خواهیم داد، زیرا مسکن یک مسئله بسیار مهم است. 

بررسی طرح تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی در دولت پس از طی مراحل در مجلس

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبری بر حوزه مسکن خاطر نشان کرد: رهبری فرمودند در حوزه مسکن عقب ماندگی داریم. هنوز دولت نظر خود را اعلام نکرده و نظر دولت پس از ارجاع طرح از مجلس به دولت، اعلام خواهد شد. 

معاون‌پارلمانی رئیس جمهور مطرح کرد: وزارت راه و شهرسازی و مسکن دو مسئله جدا از یکدیگر است و باید با جدیت بیشتر به آن‌ پرداخته شود. پس از اعلام وصول طرح در مجلس و طی مراحل، دولت بلافاصله طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد. 

تفکیک وزارت راه و شهرسازی بار مالی زیادی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این طرح بار مالی برای دولت ایجاد می‌کند، نظر دولت چیست؟ گفت: تاکید می‌شود که از همین امکانات و تجهیزات و نیروهای فعلی و ساختمان‌ها استفاده شود. 

حسینی گفت: بار مالی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی متنابه و یک‌ مبلغ بالایی نیست.

برای تفکیک دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی در یک سال مشکلی نداریم

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که باتوجه به مطرح شدن طرح تفکیک وزارت صمت آیا ممکن است این دو طرح در یک سال انجام شود و دو وزارتخانه در یک سال تفکیک و تبدیل به ۴ وزارتخانه شوند، افزود: همانطور که این دو وزارتخانه در یک سال تشکیل شدند، می‌توانند تفکیک هم بشوند، اگر مجلس به این‌جمع بندی برسد و در دولت هم بحث شود به نتیجه برسد، بُعدی ندارد، این طرح در دولت هنوز مطرح نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
0
یک مدت جلسه می گذاشتن که این دو وزارت خانه در هم ادغام بشن حالا در تلاش هستند که تفکیک کنند چقدر با این کارهای بیهوده وقت کشی می کنید اصل کار را درست کنید بی خانه بودن جوانان که یکی از علت‌های بزرگ عدم ازدواج است
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز