مسائل مالی کاندیداهای مجلس و نحوه هزینه کرد تبلیغات در انتخابات زیر ذره‌بین شورای نگهبان

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۲۳:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۶۸۱۹
مسائل مالی کاندیداهای مجلس و نحوه هزینه کرد تبلیغات در انتخابات زیر ذره‌بین شورای نگهبان
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: مذاکراتی صورت گرفته تا نظارت بر هزینه کرد مسائل مالی انتخابات مجلس بر عهده شورای نگهبان باشد.

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس مطالباتی درباره اصلاح قانون انتخابات و افزایش نظارت ها داشتند ضمن اینکه بر اساس سیاست های کلی ابلاغی انتخابات باید یک تحول جدی در بحث انتخابات مجلس داشته باشیم.

وی افزود: مجلس انقلابی و متخصص یازدهم درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس ورود کرده و لذا در چند فصل و بخش اصلاحاتی صورت گرفته است. بخشی از این اصلاحات درباره شرایط اختصاصی و عمومی داوطلبان و نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان و تبلیغات و نحوه تبلیغات و همچنین چگونگی هزینه های انتخاباتی تبلیغاتی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: باید نامزدهای انتخابات مجلس در زمینه مسائل مالی شفاف باشند و نحوه هزینه کرد آنها هم باید مشخص باشد؛ در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس هم به موضوع جرائم انتخاباتی و تخلفات صورت گرفته و نحوه برخورد با آنها مصوباتی داشتیم تا چارچوب های مشخص باشد.

جوکار گفت: ممکن است نظارت بر هزینه کرد مسائل مالی نامزدهای انتخابات مجلس بر عهده هیات نظارت شورای نگهبان قرار گیرد.

وی افزود: چون بنای توسعه انتخابات الکترونیکی مجلس را داریم بهره مندی از این موضوع می تواند مزیت بالایی داشته باشد که یکی از آنها شفافیت حداکثری است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره اخذ نظرات وزارت کشور دولت سیزدهم برای اصلاح قانون انتخابات مجلس تصریح کرد: هماهنگی هایی با مرکزپژوهش های مجلس، وزارت کشور و شورای نگهبان در این باره شده و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز