وزیر صمت: اقدامات موثری در زمینه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی انجام شده است

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۰:۴۲:۲۵
کد خبر: ۱۳۷۷۲۴۳
وزیر صمت: اقدامات موثری در زمینه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی انجام شده است
وزیر صمت از همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در جهت سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه‌ای‌ که رهبر انقلاب آن را مطرح کردند و رئیس‌جمهور بر آن تاکید داشتند در خصوص سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی بود؛ در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد گروهی تشکیل دادند که جای تشکر از این نهادها وجود دارد.

وی افزود: در نتیجه این همکاری هماهنگی‌های بسیاری خوبی در زمینه تامین سرمایه در گردش انجام شد که به طور دقیق‌تر امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد منابع بیشتر به بخش‌ها تخصیص داده می شود؛ به این شکل که 50 همت برای نوسازی واحدهای تولیدی و 50 همت نیز اگر بانکها ضمانت کنند اوراق بدهی واحدهای تولیدی در بازار بورس انجام می شود.

وزیر صمت ادامه داد: تامین مالی یکی از اولویت‌های ما است که خیلی تقویت شده به این جهت که اوراق برات و گام در بورس کالا نیز پذیرفته شود توافق بسیار خوبی بین ما، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی صورت گرفته که امید است مقداری از مسائل سرمایه آن حل شود.

فاطمی‌امین در پاسخ به این سوال که در خصوص پیوستن به پنجره واحد دولت هوشمند وزارت شما و زیر مجموعه‌های شما در چه وضعیت هستند، گفت: هم‌اکنون این ارتباط  برقرار شده اما بعضی  از دستگاه‌ها مانند سازمان زمین شناسی اصلا خدمتی ندارد یعنی یک سازمانی است که کار مطالعاتی انجام می‌دهد طبیعتا این سازمان‌ها موضوعیت ندارند اما سازمان‌های مربوطه متصل شده‌اند و درحال تکمیل کار هستیم که البته باید به این نکته توجه شود که قانون در این خصوص رقم 30 درصد را بیان می‌کند.

وزیر صمت درباره آثار پیوستن ایران به پیمان شانگهای در حوزه صنعت گفت: آمار تجارت خارجی کشور روند رو به رشدی دارد. پیمان شانگهای بسیار معتبر است و کشورهای بزرگی در آن حضور دارند. قطعاً پیوستن ایران به این پیمان برای ما دستاوردهای بزرگی خواهد داشت،  هر چه ما در مجامع بین‌المللی و پیمان‌های منطقه‌ای وارد شویم، تجارت خارجی ما تسهیل خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به ازبکستان و اهمیت و دستاوردهای احتمالی این سفر؛ گفت: آمار تجارت خارجی ایران را می‌دانیم و آگاهیم که روند رو به رشد و بسیار مثبت است؛ در این راه هرچقدر که ما در مجامع بین‌المللی و همچنین پیمان‌های منطقه‌ای وارد شویم روند مثبت تر خواهد شد و این امر برای ما تسهیل می‌شود؛ اجلاس شانگهای و پیمان شانگهای بسیار معتبر است و کشورهای بزرگی در آن عضو هستند که به طور قطع دستاوردهای بزرگی برای ما به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما