ساخت یک موشک جدید در دستور کار ارتش آمریکا

۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۰۰:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۰۴۲۹
ساخت یک موشک جدید در دستور کار ارتش آمریکا
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که شرکت ریتون تکنولوژیز با شکست دادن رقیبانش یعنی لاکهید مارتین و بوئینگ، برنده پروژه یک میلیارد دلاری طراحی، ساخت و تولید موشک فراصوت تازه ای برای نیروی هوایی این کشور شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا از بلومبرگ؛ پیش بینی می شود شرکت بزرگ هوافضایی و دفاعی رایتون تکنولوژیز پروژه طراحی، توسعه و تولید این موشک تهاجمی را با سرعت پنج برابر سرعت صوت، تا ۲۰۲۷ تکمیل کند.   

بر اساس گزارش بخش پژوهش کنگره آمریکا به نقل از مقام های نیروی هوایی؛ این موشک که دومین سلاح فراصوت نیروی هوایی آمریکا پس از آی آر آر دبلیو خواهد بود، احتمالا بر روی جنگنده ها و بمب افکن ها نصب خواهد شد و بمب افکن ب - ۵۲ دارای توانایی حمل ۲۰ فروند از این نوع موشک است.   

 این سازمان اعلام کرده که دستکم هشت گونه سلاح فراصوت در ارتش آمریکا در دست تولید است.   

 روسیه در فوریه و پیش از آغاز حمله به اوکراین در ۲۴ این ماه (۵ اسفند ماه) با اعلام پرتاب آزمایشی یک موشک فراصورت به ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو هشدار داد.    

 به گفته سرگئی شویکو وزیر دفاع سوریه، تسلیحات فراصوت، هسته اصلی توانایی بازدارندگی غیرهسته ای و متعارف این کشور را در آینده تشکیل خواهد داد.  

فرمانده ارشد نیروی هسته ای ایالات متحده گفته است که چین با سرمایه گذاری سنگین در حوزه ساخت سلاح های فراصوت، سال گذشته گونه ای از آن را در مدار زمین قرار داد که مسافت ۴۰ هزار کیلومتر را در بیش از ۱۰۰ دقیق می پیماید.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
م.م
|
-
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
0
واقعا پرچم آمریکا رو یه طور گذاشتید که معلومه بهش افتخار میکنید.خبر گزاریه غرب زده ی برنا
شما که نظر منو پخش نمیکنید
محمدمهدی
|
-
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
0
خیلی پرچم آمریکا زیباست