آشوب پارتی: جهش در نبردهای منطقه خاکستری

۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۱۳:۳۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۱۱۵۰
آشوب پارتی: جهش در نبردهای منطقه خاکستری
سعید شهرابی فراهانی | یادداشت

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سعید شهرابی فراهانی تحلیل گر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: منطقه خاکستری موضوعاتی را شامل می‌شود که در وضعیت بینابین آتش‌بس و درگیری آشکار قرار می‌گیرند. این منطقه عرصه هنرنمایی طراحان جنگ‌های ترکیبی است و تلاش می‌شود تا بدون اقدام به درگیری نظامی، پیروزی علیه حریف محقق شود یا اقدام نظامی در حدی تلنگری باشد که در قدم آخر، بلور ترک برداشته نظام سیاسی حریف را فرو بریزد.

برخلاف نظر محترم بسیاری از کارشناسان؛ نگارنده معتقد است که علی‌رغم جهش قابل توجه تحرکات ضدامنیتی معاندین نسبت به ناآرامی‌های گذشته؛ غائله برپا شده به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی، فقط و فقط نوک کوه یخ بوده است و حرکت اصلی اتاق فکر و عملیات جنگ هیبریدی علیه جمهوری اسلامی ایران، هنوز مجال ظهور پیدا نکرده است. البته این امر ناشی از نخواستن ضدانقلاب و حامیان آن نبوده و نیست بلکه اگر اینان می‌توانستند، پروژه‌های کشته‌سازی را به پروژه "حمام خون" تبدیل می‌کردند و با تئوری "النصر بالرعب"، به همان مسیری می‌رفتند که عملیات مرصاد آن را ناکام گذاشت.

آنچه که قابل تامل می‌نماید تغییر تاکتیک و راهبرد در اتاق فکر سرویس‌های بیگانه است؛ به نظر می‌آید که طراحان "آشوب پارتی" با مطالعه و بازخوانی نقاط قوت و ضعف خود در نوبت‌های قبلی، برای هر حرکت خود سناریوپردازی کرده و سعی نموده تا اقدامات اطلاعاتی و امنیتی مدافعان امنیت کشور را پیش‌بینی و برای آن از قبل چاره‌جویی کند.

مولفه مهم در این میان، فهم درست از ابعاد و زوایای "آشوب پارتی" بعنوان یک پدیده جهش‌یافته در تهاجم ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی است. دستورکار کلی مشخص است: تهاجم در برابر تهاجم (همانطور نیروی زمینی سپاه پاسداران بعنوان رده مامور از جانب نیروهای مسلح، نسبت به کوبیدن مقرهای تروریست‌های کومله اقدام کرد).

به همین ترتیب سایر نهادهای ذی‌مدخل در جنگ هیبریدی نیز باید پروتکل‌های متناسب را بر اساس وحدت فرماندهی، عملیاتی کنند.

"آشوب پارتی" حربه‌ای است برای فرسودن توان ذهنی، فکری، عملیاتی و میدانی دلبستگان به میهن و فی‌نفسه اصالت ندارد بلکه در فازها و به چهره‌های مختلف درمی‌آید تا گنگی و گیجی را در جبهه مردم و مسئولین نهادینه و شرایط برای اجرای مراحل بعدی دستورالعمل کارفرما فراهم کند. شاه‌کلید آشوب‌پارتی؛ لیدرهای خیابانی، سلول‌های مسلح گروهکی و حتی سرپل‌های پخش‌کننده دستور نیستند بلکه این بازی بر کاکل جریان نفوذی می‌چرخد که قرار است تصمیم‌گیران را به انفعال کشانده و آنان را وارد کانال از پیش طراحی شده توسط سرویس اطلاعاتی بیگانه نماید تا گام به گام و پای خود نظام را به مسلخ بکشانند. ولی حیله‌پردازان غافلند از اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) خود را برای مرصادی دیگر آماده ساخته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
0
0
باید با یک کار اطلاعاتی بسیار دقیق سرشاخه های اصلی را شناسایی و ناک اوت نمود، تداوم این وضعیت تبدیل به فرسایش و لوث ماموریت مقابله با شورشیان و احساس پیروزی در مهاجمان خواهد شد،برخوردهای منفعلانه و توام با رافت کار دست امنیت جامعه خواهد داد، تاخیر و مدارا برای نظام گران تمام خواهد شد،مهاجمان خیابانی دانسته و ندانسته تبدیل به متخاصمین خطرناک شده اند و هرگز از دسته جوانان ماجراجوی معمولی و اغفال شده نیستند. جان و مال و امنیت مردم و کشور را دریابید و به حول و قوه الهی فتنه را جمع کنید. ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز