برنا گزارش می‌دهد

جزئیات برخورد سخت پلیس انگلیس و فرانسه با عناصر ضد انقلاب

۱۴۰۱/۰۷/۰۵ - ۰۴:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۱۲۶۷
جزئیات برخورد سخت پلیس انگلیس و فرانسه با عناصر ضد انقلاب
با نگاه به رفتار پلیس انگلیس و فرانسه دربرابر اغتشاش عناصر ضد انقلاب در مجاورت سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در این دو کشور می‌توان دریافت که اقدامات برهم زننده نظم و امنیت از منظر هیچ دستگاه امنیتی قابل پذیرش نیست‌ و رویکرد اتحادیه اروپا و رسانه‌ها غربی در برابر ایران در ادامه سناریوی ایران هراسی و مصداق بارز و آشکار استاندارد دو گانه است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، در حالی که این روزها خیابان‌های تهران صحنه اغتشاشات با رهبری عوامل ضد انقلاب است، پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در نزدیکی سفارت ایران در لندن، تعدادی آشوبگر با برهم‌زدن نظم و اعمال خشونت علیه افسران پلیس موجب زخمی شدن ۵ مامور پلیس شدند که این امر دستگیری ۱۲ نفر از آشوبگران را به همراه داشته است.

004

در ادامه این اعلامیه آمده است که تجمع در ابتدا در نزدیکی سفارت ایران در انگلیس آغاز شده و تجمع‌کنندگان با پرتاب سنگ به سمت افسران پلیس، آنها را مجبور به استفاده از تجهیزاتی مانند کلاه ایمنی و سپر کردند.

کارن فیدلی، یکی از فرمانده‌های پلیس با بیان اینکه پلیس لندن به اعتراضات مسالمت‌آمیز احترام می‌‌گذارد تصریح کرده: افراد حاضر در صحنه حملات بی‌دلیل به ماموران پلیس داشته‌اند و موجب بستری شدن این ماموران در بیمارستان شده است.

003

وی نیز صراحتا اعلام کرده است که تعدادی از اغتشاشگران دستگیر و برخی از آنها به وسیله دوربین مداربسته شناسایی و دستگیر خواهند شد.

علاوه بر لندن، منچستر هم توسط عناصر ضد انقلاب مورد اغتشاش قرار گرفته است؛ آشوبگران همچنین با پرتاب سنگ به مرکز اسلامی انگلیس حمله کردند که با برخورد پلیس مواجه شد. 

روز گذشته در فرانسه نیز برخی با نام اعتراض قصد هجوم به سفارت جمهوری اسلامی ایران را داشتند که ماموران پلیس این کشور با آنها مقابله کردند.

002

نشریه فرانسوی لوموند درباره این اتفاق نوشته است که ماموران پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آشوبگران استفاده کرده و با ایجاد حائل انسانی و خودروها مانع آسیب به ساختمان سفارت ایران در فرانسه شدند.

در پی این اغتشاشات و پس از پرتاب کوکتل مولوتف و توهین به افسران پلیس و شعار علیه جمهوری اسلامی ایران، ۵ نفر دستگیر شدند.

مرکز اسلامی

اتحادیه اروپا امروز در اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اعتراضات شکل گرفته در ایران به دنبال فوت خانم مهسا امینی پاسخ پلیس ایران را علیه آشوب ایجاد شده غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول خوانده و از بررسی نوع برخورد و پاسخ نیروهای امنیتی ایران به تظاهرات ایران پس از نشست بعدی شورای روابط خارجی خبر داد.

با نگاه به رفتار پلیس انگلیس و فرانسه به عنوان دو کشور اصلی در اروپا کاملا می‌توان دریافت که اقدامات برهم زننده نظم و امنیت از منظر هیچ دستگاه امنیتی قابل پذیرش نیست‌ و رویکرد اتحادیه اروپا و رسانه‌ها غربی در برابر ایران در ادامه سناریوی ایران هراسی و مصداق بارز و آشکار استاندارد دو گانه است. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز