ادامه راه ترامپ به سَبک ایتالیایی!

۱۴۰۱/۰۷/۰۵ - ۰۳:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۱۲۷۴
ادامه راه ترامپ به سَبک ایتالیایی!
معاون رئیس پارلمان اروپا نسبت به رهبر حزب "برادران ایتالیا" که انتظار می‌رود به زودی نخستین نخست‌وزیر زن این کشور شود، اظهار نگرانی کرد و گفت که «جورجیا ملونی» مسیر سیاست‌های دونالد ترامپ و ویکتور اوربان را دنبال خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاترینا بارلی، معاون رئیس پارلمان اروپا ضمن "نگران‌کننده" خواندن رهبری ائتلاف راست‌گرای ایتالیا به روزنامه آلمانی "ولت" گفت: «جورجیا ملونی» که الگوی سیاسی او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان است، نخست‌وزیر ایتالیا خواهد شد.

توماس ویتز، عضو پارلمان اروپا و رئیس مشترک حزب سبز اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا صرفا می‌تواند به عنوان یک گروه عمل کند و ملونی در این صورت می‌تواند "فاجعه‌ای" برای اروپا باشد.

این روزنامه آلمانی به نقل از ویتز نوشت: اگر ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا توسط یک ائتلاف "پسافاشیستی" و احزاب راست‌گرا اداره شود، اساس و ارزش‌های این اتحادیه به خطر خواهد افتاد.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به شدت پس از حمله روسیه به اوکراین مایل به حفظ وحدتشان هستند نگرانند که ایتالیا بیش از دوران ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا به شریکی "غیرقابل پیش‌بینی" بدل شود.

اوایل امروز (دوشنبه) خبرگزاری ایتالیایی ANSA گزارش داد که نتایج اولیه شمارش آرا نشان می‌دهد که حزب خانم ملونی که شامل حزب "لیگ" متعلق به ماتئو سالوینی و "فورزا ایتالیا" متعلق به سیلویو برلوسکنی است، ۴۳.۶۴ درصد آرا را کسب کرده و با این نتیجه پیروز مجلس سنا و مجلس سفلای ایتالیا شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز