ریگی و شه‌بخش به هلاکت رسیدند

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۰۱:۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۲۱۵۲
ریگی و شه‌بخش به هلاکت رسیدند
عبدالمجید ریگی و یاسر شه‌بخش دو عضو گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، یک منبع آگاه امنیتی از هلاکت عبدالمجید ریگی و یاسر شه‌بخش دو عضو گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم در حادثه تروریستی زاهدان خبر داد.

حمله مسلحانه افراد ناشناس به کلانتری ۱۶ زاهدان

گفتنی است، ظهر امروز تعدادی فرد مسلح ناشناس اقدام به تیراندازی به کلانتری ۱۶ زاهدان کردند.

ماموران برای حفاظت از ساختمان پاسگاه مجبور شدند به حمله کنندگان تیراندازی کنند. 

بر اساس اخبار اولیه تعدادی از جمله مامورین انتظامی مجروح شده‌اند.

هم اکنون اماکن و نیروی انتظامی وضعیت عادی دارند و مشکلی نیست.

شورای تامین سیستان و بلوچستان مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان طی بیانیه‌ای مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد.

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است:

افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیراندازی اوضاع شهر را ناامن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است.

خواهشمندیم ضمن حفظ آرامش خود از نزدیک شدن به اماکن و محل‌های تجمعی خودداری شود.

از مردم بصیر و آگاه سیستان و بلوچستان ، تقاضا می شود به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است توجه نفرمایید.

مولوی عبدالحمید: وقایع امروز زاهدان کار عوامل نفوذی دشمن بوده است

امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان که ساعتی  بعد از اتفاقات رخ داده در زاهدان در شبکه استانی در پخش زنده با مردم سخن می‌گفت، افزود: شیعه و سنی در کنار هم سالهاست که در استان زندگی می‌کنند و وقایع رخداده امروز دست عوامل نفوذی دشمن بوده است و در این رابطه مردم استان باید هوشیار و آگاه باشند تا به حوادث پیش آمده بیشتر دامن زده نشود.

عبدالحمید افزود: از عوامل نیروهای امنیتی و انتظامی استان درخواست می‌کنیم که با عوامل اغتشاشات امروز با قاطعیت برخورد کنند.

مردم هوشیار باشند

همچنین مولوی عبدالحمید در نماز جمعه امروز ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتن داری مردم در مقابل خبر و شایعه تجاوز یک مقام انتظامی چابهار به یک دختر بلوچ گفت: این موضوع برای ما خیلی مهم است، البته مسوولان گفته‌اند در حال بررسی و پیگیری مساله هستند و ما نیز تا زمان اعلام رسمی آن از سوی دستگاه‌های مربوطه پیگیر هستیم.

فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

در ادامه آشوب‌های امروز زاهدان، ساعاتی پیش جمعی‌ از عناصر معاند نظام در نزدیکی مسجد مکی زاهدان ‌تجمع و اقدام به تیراندازی می‌کردند که بلافاصله ‌نیروهای امنیتی در منطقه حضور یافتند.

متاسفانه در ‌این حادثه سیدعلی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان با ضربه یک گلوله از ناحیه سینه مجروح شد ‌و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

وی ‌دقایقی پیش در پی شدت  جراحت در بیمارستان به شهادت ‌رسید.

سه نفر از نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه هم مجروح شدند.

کشته شدن ۱۹ نفر در حادثه تروریستی زاهدان

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این حادثه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جز این افراد هستند. 

وی یادآور شد: عده ای آشوبگر که متعلق به گروه های تروریستی وتجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی،پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند. 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم با تروریست ها همراهی نکردند یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیروهای انتظامی به این افراد قاطع بود. در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند. 

مدرس خیابانی تصریح کرد: کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریستی بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره ای متعلق به مردم را غارت وبه آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی آسیب رساند. 

به گفته وی، نیروی نظامی و انتظامی به این افراد پاسخ قاطعی دادند و تا دستگیری این افراد تا نفر آخر این برخورد ادامه دارد. 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همراهی نکردن مردم و اعلام برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان و به ویژه مولوی عبدالحمید جای تقدیر دارد و مردم به آرامش دعوت شدند. 

مدرس خیابانی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان آرام است و شیعیان و سنی‌ها همانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می کنند و تلاش ها برای ایجاد تفرقه بین مردم سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر بی نتیجه مانده و این استان فضای آرامی داشت تا اینکه امروز ظهر، تروریست ها فضای استان را برهم زدند.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
محمد
|
-
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
ولاه باید زنده زنده اتششون زد تا درس عبرت بشه
افشین
|
-
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
توبه گرگ مرگه.باید دستگیر شدگان اعدام بشن
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
بسیجیان ،سپاهیان ،نیروهای نظامی و انتظامی باید همگی مسلح باشند و آشوبگران ،اغتشاشگران، اراذل و اوباش و فتنه گران را بدون رحم به رگبار ببندند و اگه حداقل ۱۰۰ نفر از آنها را به دَرَک واصل کردند ، مطمئن باشید که بقیه ی آنها همچون سگ به سوراخشان رفته و جراءت بیرون آمدن را نخواهند داشت.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
ازان به که کشور به دشمن دهیم
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز