واکنش چین به تحریم‌ شرکت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۱۰:۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۲۲۴۴
واکنش چین به تحریم‌ شرکت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا
وزارت امورخارجه چین به تحریم های شرکت‌های نفت و پتروشیمی که با ایران همکاری می‌کنند واکنش نشان داد و مخالفت قاطع خود را از هرگونه تحریمی برای تجارت با ایران اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا از تارنمای وزارت امورخارجه چین، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی گفت چین همواره و قاطعانه با هرگونه تحریم یکجانبه و غیرقانونی آمریکا مخالف است. جامعه بین الملل از جمله چین باید به همکاری عادی خود با ایران در قالب قوانین بین الملل ادامه دهد. این تصمیم منطقی و قانونی بدون آسیب رساندن به هیچ طرف سومی است و باید به آن احترام گذاشته شود و از آن محافظت شود.  

وی در ادامه سخنانش افزود آمریکا باید اقدامات اشتباهش در احیای تحریم‌ها را رها کند و به نقطه بازگشت به از سرگیری مذاکرات احیای برجام بازگردد.  

آمریکا روز پنجشنبه تحریم هایی را بر شرکت‌هایی که متهم به همکاری با تجارت نفت و پتروشیمی ایران بودند اعمال کرد که شامل شرکت های چینی نیز می شود. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
نظرات
علی
|
-
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
ایران باید به منافع امریکا ضربه بزند همینطور نشیند که تحریم بشود مثال شرکتهای ایرانی تحریم امریکا شدن میتونن به منافع امریکا ضربه بزنن بعدش امریکا ضربه میخورد
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز