مونتاژ پهپاد ترکیه‌ای در اوکراین

۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۰۰:۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۲۴۹۰
مونتاژ پهپاد ترکیه‌ای در اوکراین
مدیرعامل شرکت «بایکار» ترکیه روز شنبه گفت که کارخانه بایکار مونتاژ دو نمونه معمولی و برد بلند پهپاد «بیرقدار» را در اوکراین آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیرعامل شرکت «بایکار» ترکیه روز شنبه گفت که کارخانه بایکار مونتاژ دو نمونه معمولی و برد بلند پهپاد «بیرقدار» را در اوکراین آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بایکار گفت که کارخانه مونتاژ پهپاد بیرقدار در اوکراین پهپاد موجود «بیرقدارتی بی-۲» و همچنین نوع برد بلند این پهپاد به نام «آکینچی» را که هنوز به اوکراین تحویل داده نشده، مونتاژ خواهد کرد. قرار است یکی از این پهپادها پس از مونتاژ نام اوکراینی داشته باشد.

آکینجی  قادر است  ۱۳۵۰ کیلوگرم بمب حمل کند. شرکت سازنده این پهپاد اعلام کرده است که آکینجی اولین پهپاد قادر به شلیک موشک کروز هوا پایه خواهد بود.گفته‌ می شود که بدنه آن باریک‌تر و سطح مقطع راداری کمی از خود به جا می‌گذارد و این باعث می‌شود که خاصیت رادارگریزی داشته باشد.

رسانه  اخیرا گزارش کردند که  پهپادهای «بیرقدار تی بی-۲» ارسالی ترکیه به اوکراین در این نبرد چندان موفق نبودند به طوری که جبهه اوکراین به قتلگاه آن‌ها مبدل شده است.

وبگاه «ایرلایو» در این زمینه به نقل از  خلبانان اوکراینی نوشت که استفاده از پهپاد بیرقدار به دلیل پوشش پدافند هوایی روسیه در مناطق عملیاتی کاهش یافته است. برخلاف ادعای ترکیه، برخی قطعات این پهپاد پیشرفته ساخت آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی است.

در حالیکه بایکار، غول دفاعی ترکیه مدعی است که پهپادهای رزمی محبوب خود را به طور کامل از داخل ترکیه تهیه می‌کند، قطعات پهپادهای سرنگون‌شده در درگیری‌های متعدد مشخص کرد که قطعاتی از این پهپاد توسط تولید کنندگان آمریکایی، کانادایی و اروپایی ساخته شده‌اند.

به تازگی همزمان با برپایی نمایشگاه هوایی در ترکیه، چند نمونه پهپاد با موتور اوکراینی در این نمایشگاه عرضه شدند. این پهپادها با موتورهای اوکراینی در نمایشگاه «تکنوفست» در شهر «سامسون» ترکیه ارائه شدند. 

بنابر ادعای «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار تجهیزات نظامی روسیه را در مناطق عملیاتی  منهدم کردند.

انتهای پیام/.

 

نظر شما