رافائل گروسی به روسیه و اوکراین می‌رود

۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۰۷:۴۷:۴۲
کد خبر: ۱۳۸۲۵۲۲
رافائل گروسی به روسیه و اوکراین می‌رود
آژانس بین المللی انرژی اتمی شنبه شب اعلام کرد که رافائل گروسی مدیرکل این آژانس در روزهای آینده به اوکراین و روسیه سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا از الجزیره، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد گروسی مدیرکل این سازمان هفته آینده به کی‌یف و مسکو سفر می‌کند تا با مسئولان این دو کشور صحبت کند.

بر اساس این گزارش، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد درباره ایجاد منطقه غیرنظامی اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا با مقام‌های اوکراینی و روسی رایزنی کند.

پیشتر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به کشورهای غربی گفته بود که اگر آنها نگران وقوع فاجعه‌ هسته‌ای هستند، برای بازگرداندن اوکراین به راه درست تلاش کنند.  

همچنین الکسی لیخاچف رئیس نهاد هسته‌ای روسیه (روس اتم) شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به سیاسی کاری متهم کرده و از این نهاد به علت اجازه دادن به سیاست برای شکل دادن بیانیه‌هایش درباره نیروگاه هسته‌ای اوکراین انتقاد کرده بود.

گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی دیدار اوایل سپتامبر هیات این سازمان از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در جنوب اوکراین، خواستار ایجاد منطقه امن پیرامون بزرگ ترین تاسیسات هسته‌ای تولید برق اروپا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز