معاون سیاسی وزارت امور خارجه خبر داد؛

رئیس جمهور صربستان به ایران سفر می‌کند

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۹:۵۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۴۲۴۹
رئیس جمهور صربستان به ایران سفر می‌کند
معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به صربستان و سفر رئیس جمهور صربستان به ایران در آینده نزدیک انجام شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (15 مهرماه) در جریان دیدار از صربستان با استوان نیکچویچ قائم مقام وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات این کشور ملاقات کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تجربه مشترک دو کشور در مواجهه با تحریم های ظالمانه و یکجانبه، تحریم ها را یک مانع برون زا و مشکلات بروکراتیک را یک مانع درون زا در راستای توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور دانست و بر ضرورت رفع این موانع و انتقال تجارب با استفاده از راهکارهای مناسب تاکید کرد.

باقری در ادامه اظهار امیدواری کرد: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به صربستان و سفر رئیس جمهور صربستان به ایران در آینده نزدیک انجام شوند. انجام این سفرها می توانند نشان از اراده رهبران عالی دو کشور برای توسعه روابط در تمامی جوانب داشته باشند.

استوان نیکچویچ قائم مقام وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان نیز با برشمردن ظرفیت های موجود برای توسعه روابط اقتصادی، اظهار امیدواری کرد شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی بلافاصله پس از تعیین دولت جدید صربستان برگزار شود.

وی افزود متاسفانه کیفیت روابط اقتصادی - تجاری با کیفیت مناسبات سیاسی تناسب ندارد.

در ادامه طرفین بر ضرورت شروع مذاکرات کارشناسی برای تنظیم موافقتنامه تجارت آزاد و بهره گیری از سازوکارهای خلاقانه در راستای گسترش مبادلات و همکاریهای تجاری بین دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما