آلیا: با چهره‌هایی که تشویق به اغتشاش کردند برخورد جدی قانونی صورت گیرد

۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۰۹:۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۸۵۶۱۰
آلیا: با چهره‌هایی که تشویق به اغتشاش کردند برخورد جدی قانونی صورت گیرد
نماینده پیشین مجلس اظهار داشت: لازم است با چهره‌هایی که تشویق به اغتشاش کردند برخورد قانونی صورت گیرد؛ قانون در شرایطی که جرمی اتفاق می افتد و مردم دچار خسارت می‌شوند باید حکم کند و مجریان قانون نیز بدون هیچ اغماضی به محاکمه این افراد بپردازند و همچنین خسارت‌هایی که متوجه مردم شده است باید جبران شود.

فاطمه آلیا نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به مواضع برخی سلبریتی‌ها نسبت به حوادث اخیر، گفت: سلبریتی‌هایی که با امکانات و حمایت این جامعه و مردم به شهرت رسیده‌اند وقتی در شرایط حساس از مردم خود حمایت نکنند جایگاه خود را از دست داده و از چشم آن‌ها سقوط می‌کنند.

وی ادامه داد: سلبریتی در شرایط بحران، مانند اغتشاشاتی که اخیرا در سطح کشور اتفاق افتاده باید وفاداری خود را به مردم نشان دهد زیرا مردم از کسی که خودشان آن را به شهرت رسانده‌اند توقع قضاوت درست و تصمیم عاقلانه را دارند.

نمایند پیشین مجلس با تاکید بر لزوم عبرت گرفتن سایر چهره‌های مطرح از وقایع اخیر، اظهار داشت: در وقایع اخیر چند نفر از کسانی که دارای شهرت بودند وقتی متوجه بی‌اعتنایی و رفتار عاقلانه مردم شدند پا به فرار از کشور گذاشتند و در برابر حق سکوت پیشه کردند که این مسئله باید موجب عبرت گرفتن سایر کسانی که دارای جایگاه و شهرت هستند شود.

آلیا تصریح کرد: زمانی که اعتراضاتی صورت می‌گیرد و اغتشاشگران که ثابت شده است نیروی بیگانه هستند و بعضا نیز توسط سفارت‌خانه‌های دشمن حمایت و هدایت می‌شوند دست به آشوب می‌زنند، انتظار می‌رود سلبریتی و چهره‌های شناخته شده قدرت درک و تفکیک اعتراض و اغتشاش را از هم داشته باشند و حتی در شرایطی می‌توانند راه درست را برای مردم روشن کنند.

وی در رابطه با روشنگری افرادی از این قشر، گفت: افرادی با تجربه و دنیا دیده مانند آقای داریوش ارجمند و ورزشکارانی که دارای جایگاه ویژه‌ای بین مردم هستند، سعی کردند حقیقت ماجرا را به مردم منتقل کنند و انتظار مردم از این چهره‌ها نیز در این شرایط که به اموال عمومی و کشور آسیب رسیده، پرده برداشتن از حقیقت است.

آلیا در خصوص نحوه برخورد با حامیان اغتشاش، گفت: لازم است با چهره‌هایی که تشویق به اغتشاش کردند برخورد قانونی صورت گیرد؛ قانون در شرایطی که جرمی اتفاق می افتد و مردم دچار خسارت می‌شوند باید حکم کند و مجریان قانون نیز بدون هیچ اغماضی به محاکمه این افراد بپردازند و همچنین خسارت‌هایی که متوجه مردم شده است باید جبران شود.

نماینده سابق مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: در مقابل قانون همه یکسان هستند و هرکسی صرف نظر از جایگاه باید محاکمه و با او طبق قانون برخورد شود؛ چهره‌هایی که اغتشاشات را رهبری کرده‌اند میهن دوست نبوده و باید خسارت‌های مردم را جبران کنند که البته تعداد این افراد در این قشر اندک بوده و ما نیز در این مسئله به حرف رهبر معظم انقلاب اقتدا می‌کنیم که فرمودند «اینها در خیل هنرمندان و ورزشکاران خوب، متعهد و وطن دوست ما چیزی نیستند»

/انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز