امیر صباحی‌فرد: تست‌های اولیه سامانه باور ۳۷۳ در برد ۳۰۰ کیلومتر انجام می‌شود

۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۵:۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۸۷۲۶۵
امیر صباحی‌فرد: تست‌های اولیه سامانه باور ۳۷۳ در برد ۳۰۰ کیلومتر انجام می‌شود
امیر سرتیپ صباحی‌فرد از انجام تست‌های اولیه سامانه پدافندی باور ۳۷۳ در برد ۳۰۰ کیلومتری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در همایش جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس که صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه پدافند هوایی برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته با محدویت سلاح و سامانه مواجه بودیم و رزمایش‌های خود را با سامانه‌های مختصر دوران دفاع مقدس برگزار می‌کردیم، اما امروز با بهترین تجهیزات بومی و داخلی که در لبه فناوری تجهیزات دنیا قرار دارند، رزمایش برگزار می‌کنیم و دشمنان ما این را می‌دانند که ما امروز قدرت مطلق پدافندی در سطح منطقه هستیم.
 
امیر صباحی‌فرد ادامه داد: امروز نیروی پدافند هوایی در حوزه تجهیزات راداری، فاوایی، جنگالی، اطلاعاتی، رهگیری و درگیری در سطح تجهیزات به‌روز دنیا قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه نیروی پدافند هوایی سامانه‌های بومی خود را متناسب با تهدیدات به‌روز می‌کند، افزود: امروز پوشش پدافندی لازم را در همه سطوح و لایه‌های هوایی ایجاد کرده‌ایم و در حوزه ارتفاع بالا توانسته‌ایم سامانه باور ۳۷۳ را تا برد ۲۰۰ کیلومتر تست کنیم و همچنین تست‌های اولیه ۳۰۰ کیلومتری این سامانه را آغاز کرده و انجام می‌دهیم.
 
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: امروز با سامانه‌های راداری بومی که در اختیار داریم، هزاران کیلومتر مجاور را رصد می‌کنیم و قادر هستیم تحرکات دشمنان‌مان را در منازل و پایگاه‌هایشان رصد می‌کنیم.
 
امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه امروز به سطحی از توان بازدارندگی رسیده‌ایم که به دشمن اجازه عرض اندام نمی‌دهیم، گفت: اگر دشمنان امروز به ما تهاجم نمی‌کنند به جهت اقتدار ملت ایران است و اگر امکان تهاجم برای دشمن فراهم بود، تاکنون بار‌ها به ما حمله کرده بود.
 
وی تصریح کرد: نیروی قدرتمند پدافند هوایی امروز در بهترین شرایط قرار دارد و این هشدار را به دشمنان می‌دهم که هرگز فکر حمله به ایران اسلامی به ذهن‌شان خطور نکند؛ چراکه ما با تمام توان ایستاده‌ایم و پاسخ ما به آنان پشیمان‌کننده است.
 
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه به عملکرد یگان‌های پدافندی در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: پدافند هوایی کشورمان هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سر گذاشت.
امیر صباحی‌فرد ادامه داد: تجهیزات ما در دوران دفاع مقدس، بسیار محدود و اندک بود و البته در این حوزه نیز کاملاً وابسته بودیم. مهم‌ترین سامانه‌های پدافندی ما در دوران دفاع مقدس سامانه‌های هاگ، راپیر و اسکای‌گارد بودند که توسط مستشاران خارجی آماده‌سازی می‌شدند و بعد از انقلاب نیز این افراد کشور ما را ترک کردند.
 
وی افزود: از جمله‌ی دلایلی که کارشناسان درخصوص بروز جنگ تحمیلی ارائه می‌دهند، این است که دشمنان می‌گفتند ارتش ایران وابسته و نامنسجم است و این بهترین فرصت برای تهاجم به ایران است؛ بنابراین رژیم بعثی با حمایت بیش از ۴۰ کشور به ایران اسلامی حمله کرد.
 
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: معمولاً با اولین حمله و تهاجم فرودگاه‌های نظامی و غیر نظامی کشور‌ها بسته می‌شوند، اما در دوران دفاع مقدس حتی یک لحظه هم فرودگاه‌های کشور بسته نشد.
 
امیر صباحی‌فرد یادآور شد: دشمن می‌خواست با قطع صدور نفت اقتصاد کشور را مختل کند و نگذارد که نفت از جزیره خارگ صادر شود؛ لذا بیش از دو هزار و ۸۰۰ بار به این تأسیسات حمله کرد که البته غالب این حملات، نافرجام بود.
 
وی با اشاره به تغییر فاز دکترین دفاعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب اسلامی پدافند هوایی در حفاظت از فرودگاه‌ها، مراکز نظامی، مخازن سوخت، سایت‌ها و رادارها خلاصه می‌شد، اما بعد از انقلاب اسلامی ما امنیت ۵۰۰ نقطه حیاتی را تأمین کردیم.
 
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: جنگ هشت ساله با اقدامات خلاقانه و ابتکارات پیش رفت و ما توانستیم در عملیات والفجر ۸ با تدبیر و ابتکار، ماشین جنگی رژیم بعثی را متوقف کنیم.
 
امیر صباحی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: امروز پدافند هوایی جزو اولین نیرو‌هایی است که توانسته فرماندهی و کنترل را در سازمان رزم خود ایجاد کند.
انتهای پیام/ 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز