جلال‌زاده: «سپند» مصداق تحقق رفع وابستگی به بیگانگان است

۱۴۰۱/۰۷/۲۵ - ۱۸:۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۷۷۳۵
جلال‌زاده: «سپند» مصداق تحقق رفع وابستگی به بیگانگان است
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع از دستاوردهای این سازمان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این بازدید با  درود به روان پاک شهدای هسته ای به ویژه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده گفت: در جای جای بازدید نمایندگان از دستاوردهای « سپند» و گزارش هایی که  دست اندر کاران صنعت دفاعی در این مجموعه به ما دادند نقش شهید فخری زاده  در حوزه های مختلف دفاعی به ویژه در تربیت نیروی انسانی و دانشمندانی که در این مجموعه مشغول به کار هستند برجسته است.

وی افزود:  سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی مصداق تبلور و تحقق «ما می توانیم» و رفع وابستگی ایران اسلامی به بیگانگان است.

وی ادامه داد:  برای من و همکارانم بسیار باعث شور و شعف و امید به آینده است که دست اندرکاران صنعت دفاعی در «سپند» توانسته اند در مرز های علمی جهان حرکت کرده و به معنای واقعی کلمه، ایران را در بسیاری از حوزه های علمی سربلند نمایند.

وحید جلال زاده با بیان اینکه در شیوع بیماری کرونا در ایران،  کشورهای اروپایی و آمریکا از دادن کیت تشخیص این بیماری دریغ کردند گفت:  نخستین کیت تشخیص کرونا را «سپند» طراحی، تولید و عرضه کرد و این سازمان در تولید واکسن فخرا قدم های اولیه را برداشت.

وی افزود:  بحمدلله در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی در بالندگی علمی و در بازدارندگی دفاعی قدم های بسیار خوبی را برداشته شده است که این موضوع برای تأمین روز افزون امنیت کشور بسیار حیاتی است.

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه  تمامی  فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ...  در بستر  امنیت باثبات محقق می شود خاطرنشان ساخت:  مجلس شورای اسلامی در همان روز های اولیه پس از شهادت دانشمند شهید- دکتر فخری زاده بودجه این سازمان را افزایش داد؛  به حمدالله در کمیسیون نیز قوانین مربوط به  «سپند» را به پایان رساندیم واکنون در نوبت دستور کار صحن علنی مجلس است.

جلال زاده تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی در مسیر توسعه پیشرفت های صنعتی و پژوهشی سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی در کنار دانشمندان جوان و فرزندان ایران عزیزمان خواهد بود و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز