وزیر ارتباطات: فروش فیلتر شکن غیر مجاز است

۱۴۰۱/۰۷/۲۷ - ۱۰:۰۳:۴۷
کد خبر: ۱۳۸۸۲۷۸
وزیر ارتباطات: فروش فیلتر شکن غیر مجاز است
وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: فروش فیلتر شکن و کسب درامد از آن غیر مجاز است ولی نسبت به آن جرم انگاری نشده است و اکنون تلاش هایی صورت می‌گیرد که علاوه بر غیر مجاز بودن جرم انگاری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از فیلتر شکن ها برای دستگاههایی مثل موبایل و لپ‌تاپ و... آسیب پذیری های جدی به همراه خواهد داشت و راه رخنه هکر ها را هموار می‌کند.

وی افزود: فروش فیلتر شکن و کسب درآمد از آن غیر مجاز است ولی نسبت به آن جرم انگاری نشده است و اکنون تلاش هایی صورت می‌گیرد که علاوه بر غیر مجاز بودن جرم انگاری صورت بگیرد.

زارع پور تصریح کرد: در طی یک ماه گذشته به هیچ وجه در هیچ زمانی اینترنت کشور به صورت سراسری قطع نشده است و محدودیت هایی در برخی ساعات اعمال شد که براساس تصمیمات نهاد های امنیتی بود که در همه کشور ها مرسوم است. حتما اپراتور این ضرری که به مشترکین وارد شده است را جبران خواهد کرد‌. در این روز های اخیر به غیر از دو اپراتور عمده محدودیت ها برداشته شده است.

وی در رابطه با رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ تاکید کرد: تصمیم‌گیری برای ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس آپ در مراجعی گرفته‌می شود که وزارت ارتباطات یک عضو از آنهاست.اجازه بدهیم این تصمیم از سوی مجموعه متولی اعلام شود. هر شرکتی قواعد جمهوری اسلامی را بپذیرد از فعالیت او در کشور استقبال می‌کنیم. 

وزیر ارتباطات با تاکید بر این جمله که کسب کار ها مهمترین مسئله برایشان‌مخاطب است خاطر نشان کرد: در مصوبه ای یک بسته حمایتی برای تبلیغات و جذب دنبال کننده برای کسب و کارهایی که در سکوهایی که مشمول این آیین نامه فعالیت کنند در نظر گرفته ایم. 

زارع پور عنوان کرد: قول می دهم  کسب و کارهایی که می‌خواهند در سکوهای داخلی فعالیت کنند در کوتاه ترین  زمان بتوانند شرایطی که در سکوهای خارجی داشتند احیا کنند و بسته حمایتی ویژه ای برایشان پیش‌بینی کرده ایم

وزیر ارتباطات با بیان این جمله که توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کار های فضای مجازی از اولویت های دولت است گفت: سال گذشته دولت جمعی از وزرا را در قالب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، مامور برطرف کردن موانع بر سر راه اقتصاد دیجیتال کرد و مصوبات این کارگروه عین‌مصوبه هیئت وزیران است. دیروز این کارگروه در ششمین جلسه خود، مصوبه خوبی برای حمایت از کسب و کار ها اعلام کرد از معافیت های مالیاتی تا تسهیلات بانکی و تسهیل صدور مجوز و حمایت های تبلیغاتی که در قالب ۱۵ ماده به تصویب رسید. با اجرای این بسته حمایتی، جان تازه ای در کسب و کار ها دمیده میشود و بخشی زیادی از نگرانی ها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
0
0
??????????????????
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز