گرای اشتباه رسانه‌های معاند در جا زدن سارق قمه کش به جای بازداشتی اغتشاشات/ حسین - ج در سه پرونده ۱۰۵ شاکی دارد

۱۴۰۱/۰۷/۲۷ - ۱۵:۴۶:۱۹
کد خبر: ۱۳۸۸۵۲۹
گرای اشتباه رسانه‌های معاند در جا زدن سارق قمه کش به جای بازداشتی اغتشاشات/ حسین - ج در سه پرونده ۱۰۵ شاکی دارد
شامگاه ۲۳ مهرماه در پی درگیری بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی زندان اوین یک کارگاه کارآفرینی (خیاطی) زندان دچار حریق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، طبق آمار اعلام شده، مجموع فوتی‌های این حادثه ۸ نفر است و ۶ نفر از آسیب دیدگان این حادثه نیز همچنان در بیمارستان و تحت درمان و رسیدگی‌های پزشکی هستند.

روز گذشته برخی از رسانه‌های ضد انقلاب با اعلام هویت و نام یکی از فوت شدگان آتش‌سوزی در زندان اوین (حسین -ج) اعلام کردند او از بازداشتی های اغتشاشات اخیر در تهران‌ بوده است.

در همین زمینه مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد، نامبرده جزو‌ فوتی‌ها به دلیل استنشاق دود ناشی از اقدام  زندانیان سارق در آتش زدن کارگاه خیاطی زندان اوین بوده اما ادعای مطرح شده از سوی رسانه‌های ضد انقلاب مبنی بر بازداشت او در اغتشاشات اخیر کذب محض است و اصولا تاریخ بازداشت متوفی ۱۹ تیر ۱۴۰۱ می‌باشد،  یعنی چند ماه قبل از اغتشاشات اخیر و از آن تاریخ تا روز آتش سوزی نیز بدون مرخصی در زندان بوده است.

وی به واسطه سرقت‌های متعدد، دارای ۲ سابقه قبلی محکومیت به جرم سرقت هم بوده و آخرین اتهام او نیز سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان با استفاده از چاقو  بوده است.

برهمین اساس، خبرگزاری میزان در خصوص اتهامات و سوابق نامبرده به اسناد و جزئیات بیشتری دست یافته که در این گزارش مورد اشاره قرار می‌گیرد.  

«حسین - ج» که به ادعای دروغ رسانه‌های معاند از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر بوده، سارق زورگیر با سابقه بازداشت، زندان و عناوین متعدد مجرمانه بوده است.

براساس مستندات پرونده، این فرد اولین بار  به جرم سرقت تلفن همراه به وسیله سلاح سرد (قمه) در خیابان سهروردی تهران بازداشت شد و در بازرسی از وی و همدست او به غیر از سلاح سرد، چندین تلفن همراه کشف و ضبط گردید.

این شخص که رسانه‌های معاند به او لقب بازداشتی اغتشاشات اخیر را داده بودند، پس از طی دوران محکومیت خود باز هم دست به اقدامات مجرمانه زده و برای بار دوم به جرم سرقت تلفن همراه و کیف قاپی محکوم می‌شود. « حسین - ج»  مدتی بعد از گذراندن دوران محکومیت دوم خود،  بار دیگر به اتهام سرقت  تلفن همراه و حمل سلاح سرد در تاریخ ۱۹/۴/۱۴۰۱ توسط پلیس آگاهی تهران بازداشت و به دادسرا معرفی می‌شود. متهم در جریان بازداشت به سرقت متعدد تلفن همراه و استفاده از سلاح سرد اعتراف می‌کند.

« حسین - ج» در مجموع 3 پرونده خود، ۱۰۵ شاکی خصوصی داشته و 60 مورد اتهامی برای وی در نظر گرفته شده است؛ مواردی همچون سرقت مستوجب تعزیر، سرقت مقرون به آزار با مسلح بودن سارق، ایراد جرح عمدی با چاقو، سرقت موتورسیکلت، سرقت مسلحانه با سلاح سرد، سرقت گوشی تلفن همراه و کیف به نحو قاپیدن و تهدید از جمله اتهامات این شخص بوده است.

متهم نهایتا در تاریخ ۱۲/۰۵/۱۴۰۱ با دستور قاضی به زندان اوین منتقل شده و تا روز وقوع حادثه آتش سوزی بدون مرخصی در زندان حضور داشته است.

  قابل ذکر است با توجه به سوابق محکومیت این فرد، قاضی پرونده قرار سنگینی برای او صادر کرده بوده تا از بازگشت نامبرده به خارج از زندان و ارتکاب جرایم احتمالی دیگر جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز