رئیس جمهور: هیچ کشوری به اندازه ایران انگیزه مخالفت با جنگ را ندارد

۱۴۰۱/۰۷/۲۷ - ۱۸:۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۸۵۷۴
رئیس جمهور: هیچ کشوری به اندازه ایران انگیزه مخالفت با جنگ را ندارد
رئیس جمهور گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران انگیزه مخالفت با جنگ را ندارد، لذا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد از همه ظرفیت‌های گسترده خود از جمله در عرصه دیپلماتیک برای پایان یافتن جنگ در اروپا بهره بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان، روابط ایران با هر دو طرف درگیر جنگ در اروپا را تاریخی و همه‌جانبه دانست و با رد برخی ادعاهای غیر مستند درباره مواضع ایران، آن را ناشی از سیاست‌های مغرضانه کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: موضع قطعی ایران از آغاز جنگ در اروپا، مخالفت با درگیری و جنگ بوده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به جنگ ۸ ساله و خسارت‌باری که از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و با عاملیت صدام به ایران تحمیل شد، تاکید کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران انگیزه مخالفت با جنگ را ندارد، لذا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد از همه ظرفیت‌های گسترده خود از جمله در عرصه دیپلماتیک برای پایان یافتن جنگ در اروپا بهره بگیرد.

رئیس جمهور میزبانی ایران از پناهندگان لهستانی جنگ جهانی دوم را یکی از فرازهای روابط دو ملت و نشاندهنده دیدگاه و استراتژی ملت ایران در ایستادن کنار مظلومان توصیف و تاکید کرد: در شرایط فعلی هم تهران و هم ورشو باید با ارائه راهکارهای مناسب بدنبال ارتقای سطح تعاملات اقتصادی و تجاری باشند.

«آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به سوابق طولانی روابط دوستانه کشورش با ایران، مهمان‌نوازی مردم ایران از پناهندگان لهستانی جنگ جهانی دوم را نشانه عمق صمیمیت میان دو ملت و کشور دانست و خاطرنشان کرد: لهستان همواره قدردان مهربانی و نوع‌دوستی مردم ایران هست و خواهد بود.

رئیس جمهور لهستان با تصریح بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال گسترش و تقویت صلح و ثبات در دنیا بوده است، ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های دوجانبه و بین‌المللی را خواستار شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما