مخبر: مردم ایران در طول تاریخ تعصب و علاقه زیادی نسبت به مملکت و دین خود داشته اند

۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - ۱۳:۵۲:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۹۳۷۱
مخبر: مردم ایران در طول تاریخ تعصب و علاقه زیادی نسبت به مملکت و دین خود داشته اند
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ابتکار این جشنواره برای حضور اقوام مختلف و معرفی رسم و رسوم قومیت‌های مختلف کشورمان، تصریح کرد: مردم ایران در طول تاریخ تعصب و علاقه زیادی نسبت به مملکت و دین خود داشته اند و به همین دلیل ایران همواره مستقل بوده است، اگرچه در برخی مقاطع گذشته زمامداران کشور وابستگی‌هایی داشتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمد مخبر در اختتامیه جشنواره وحدت اقوام ایرانی در محل دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر)، در گفتگو باخبرنگاران با اشاره به بازدید خود از غرفه‌های محصولات و صنایع دستی اقوام اظهار داشت: در این بازدید با برخی از مردم وغرفه‌داران گفتگو کردم و خوشبختانه امید و نشاط در روحیه آنها نمایان بود که لازم است اینگونه برنامه ها استمرار داشته باشد و تکرار شود.

وی با اشاره به ابتکار این جشنواره برای حضور اقوام مختلف و معرفی رسم و رسوم قومیت‌های مختلف کشورمان، تصریح کرد: مردم ایران در طول تاریخ تعصب و علاقه زیادی نسبت به مملکت و دین خود داشته اند و به همین دلیل ایران همواره مستقل بوده است، اگرچه در برخی مقاطع گذشته زمامداران کشور وابستگی‌هایی داشتند.

معاون اول رییس جمهور برگزاری اینگونه جشنواره‌ها که عامل اتحاد و وحدت اقوام و مذاهب مختلف کشور است را مثبت ارزیابی کرد وگفت: باید از برگزاری اینگونه برنامه‌ها حمایت شود و برای تقویت و تکرار چنین رویدادهایی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: جنبه مثبت دیگر این جشنواره اشتغالزایی و عرضه محصولات مختلف همچون صنایع دستی است که به طور ویژه توسط بانوان انجام شده است و امیدوارم شاهد توسعه اینگونه برنامه‌های مفید و سازنده باشیم.

گفتنی است بیش از یک میلیون نفر طی ده روز از جشنواره وحدت اقوام ایرانی بازدید کردند. 

هر شب از این جشنواره به یکی از قومیت های کشورمان اختصاص داشت و گروه های هنری،  فرهنگی و موسیقی در این ایام بامحوریت پیامبر اسلام(ص) و کشورمان ایران به اجرای برنامه های مختلف پرداختند.

در این جشنواره بیش از ۲۰۰ غرفه برای عرضه صنایع دستی، پوشاک سنتی، غذاهای محلی و... فعالیت داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
مذهبی
|
-
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
0
مردم نوکر دین و ائمه علیهم السلام هستند اما برای شماها تره خرد نمیکنند . اللهم عجل لولیک
صادق
|
-
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
0
جناب مخبر،بهترین مردم دنیا توی ایرانه،شما مسولان محترم کشور را دریابید،بفکر مردم وبازنشستگان باشید،
انسان خردمند
|
-
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
0
خودتون دارید میگید: "داشتند". الان چی؟
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
0
!!!!!
امیر کبیر??
|
-
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
0
ماموستا مرادیان، عالم اهل سنت کردستان، در صحبت های اخیرشان اعلام داشتند که گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند تا تمام داشته های خود را فدای انقلاب و نظام و ایران عزیز کنند. دروووود به شرف و غیرت این عزیز هموطن که کلامشان بوی خوش وحدت و یکپارچگی میهن میدهد. مطمئناً چنین مواضعی باعث پیشرفت کردستان عزیز در تمام زمینه ها و سرمایه گذاری های متعدد خواهد شد. نیاز جامعه برای پیشرفت، وحدت و امنیت است. از مولوی عبدالحمید هم خواهش داریم که جهت پیشرفت استان وحدت و یکپارچگی را مدّنظر داشته باشند تا آینده فرزندان بهتر از گذشته رقم بخورد و در جذب و آرامش خاطِر سرمایه گذار قدم بردارند. ایران سرای من است??❤
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز