وزیر کشور: پرداختن به مسایل اجتماعی از وظایف مهم وزارت کشور است

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۰۹:۳۸:۴۲
کد خبر: ۱۳۸۹۹۹۱
وزیر کشور: پرداختن به مسایل اجتماعی از وظایف مهم وزارت کشور است
وزیر کشور با اشاره به مشکلات اجتماعی در برخی مناطق شهرها بیان کرد: پرداختن به مسایل اجتماعی از وظایف مهم وزارت کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش اقدامات انجام شده برای ۲۰۲۰ محله کم برخوردار که صبح امروز(دوشنبه) در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان این‌جمله که رفع تبعیض، محرومیت زدایی و مسائل اجتماعی بسیار مهم است گفت: محله هایی در تهران وجود دارد که به اندازه کافی به آنها رسیدگی نشده است، ما سلسله محله‌هایی را یافتیم که درست به آنها رسیدگی نشده است. این محله‌ها گاهی به دلیل رشد و شتاب مهاجرت به شهرها به این وضعیت رسیده‌اند که در آنجا با مشکلات مختلفی مواجه هستیم.ما باید برای توانمند سازی این‌محلات کار کنیم. 

وزیر کشور در ادامه بیان کرد: پرداختن به مسایل اجتماعی از وظایف مهم وزارت کشور است. سلسله مشکلاتی در این محلات و مناطق داریم که از نوع محرومیت و مسابل اقتصادی است که باید مساعدت شود تا در راستای توانمند سازی آنها تلاش شود و افراد روی پای خود بایستند.

وی افزود: مشکلات کاربردی ، ساختاری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این‌محلات وجود دارد و با این وجود ظرفیت هایی از جمله انسان های اصیل و توانمند در این‌محلات به چشم‌می خورند. مسایل اجتماعی ریشه تمام مشکلات است‌ و در این‌محلات محروم جامعه مدنی و اقتصادی و فرهنگی ما متناسب با رشد شهرها رشد نکرده است‌. 

وحیدی با بیان اینکه در محلات مورد اشاره ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد، تصریح کرد: در برخی از این محلات خانواده معظم شهدا حضور دارند و در نهایت پرداختن به مسائل اجتماعی از اهم اموری است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: در این محلات با رشد شتابانی که اتفاق افتاده موارد فرهنگی و اجتماعی ما توسعه نداشته است. ما گسست‌های محله‌ای و محلاتی که مشکلات ملکی و مسکن دارند را شاهد هستیم و در کنار آن مردم بسیار خوبی که انقلاب دوست و کشور دوست و مهربان هستند در این محلات زندگی می‌کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: برای توجه به این مساله ساختاری برای محرومیت زدایی و عمران و توانمند سازی این محلات شکل گرفت و با حضور نهادهای مرتبط مانند ستاد اجرایی فرمان امام و سایر نهادها برقرار است. برای این کار ابلاغیه‌هایی به استانداران مختلف و بخشداران و شهرداران صادر شد تا بتوانیم در این شماره کار مهمی را شکل دهیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: در این جلسه می‌خواهیم هر چه بیشتر و با سازماندهی بهتر و سریع‌تر کار درخوری که مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست را انجام دهیم. اینها دستاوردهای مهمی است که در این حوزه انجام شده است.

وزیر کشور در پایان افزود: دولت اقدامات مؤثری دولت در خصوص توجه به این مناطق و محلات دارد و  اخیرا ایین نامه‌ای برای مالکیت خانه‌های بدون سند در این راستا انجام شده است که بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز