آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها موضوع رایزنی وزرای خارجه ایران و ایتالیا

۱۴۰۱/۰۸/۱۸ - ۲۲:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۷۱۴۳
آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها موضوع رایزنی وزرای خارجه ایران و ایتالیا
امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریمها و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران را برای همتای ایتالیایی خود تبیین کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا، در تماس تلفنی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه، بین المللی و منطقه ای مورد رایزنی قرار گرفت. 

 امیرعبداللهیان انتصاب آقای تایانی بعنوان وزیر خارجه ایتالیا را تبریک گفت و نسبت به گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان از موضع ایتالیا در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و جامعه بین‌المللی را به ایفای مسئولیت در مقابله با این پدیده شوم فراخواند. 

امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریمها و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران را تبیین کرد .

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ارتباط با تحولات اوکراین خاطرنشان ساخت، سیاست اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران ناظر بر ضرورت حل و فصل سیاسی این منازعه، و پایان دادن به جنگ است و بر همین اساس به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می دهیم.

تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار داشت: دو کشور ایران و ایتالیا وارث تمدنهای کهن هستند و می توانند مناسبات گسترده و روبه رشدی داشته باشند. 

وی همچنین بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا تاکید کرد. 

تایانی در مورد مذاکرات لغو تحریمها گفت ایتالیا همه تلاش خود را برای دستیابی به توافقی که تامین کننده منافع همه طرف ها باشد، به کار خواهد بست.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز