نماینده مجلس: استیضاح وزیر ورزش به صلاح کشور نیست/ نمایندگان کاری نکنند که باعث کاهش روحیه اعضای تیم ملی کشورمان شوند

۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - ۱۳:۴۵:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۷۹۵۰
نماینده مجلس: استیضاح وزیر ورزش به صلاح کشور نیست/ نمایندگان کاری نکنند که باعث کاهش روحیه اعضای تیم ملی کشورمان شوند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اعتقاد ما این است که دولت و مجلس و همه دستگاه های کشور باید پشتیبان خوبی برای جام جهانی باشند، موانع و مشکلات را برطرف کنند و با شرایط اخیر کشور و شیطنت هایی که بعضی ها در قطر انجام خواهند داد تا باعث تضعیف روحیه تیم ملی کشور شوند، باید حواس مان را بیشتر جمع کنیم.

«فداحسین مالکی» نماینده مردم زاهدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در رابطه با طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان از سوی برخی نمایندگان، گفت: جام جهانی از رویدادهای مهمی است که چهار سال یکبار بین کشورها و ملت ها برگزار می‌شود و از نظر ورزش، سیاست و فرهنگی  فوق العاده حائز اهمیت است زیرا که قدرت فرهنگی ورزشی ایران در آنجا به نمایش گذاشته می شود. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی در 6 جام جهانی شرکت کرده و در هر 6 دوره هم بچه های ورزشکار توفیقات خوبی به دست آوردند، یک بار در قبل از انقلاب و 5 دفعه هم پس از انقلاب.  معمولا در جام جهانی همه ارکان کشور دست به دست هم می دهند که یک تیم ملی قدرتمند را راهی جام جهانی کنند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که دولت و مجلس و همه دستگاه های کشور باید پشتیبان خوبی برای جام جهانی باشند، موانع و مشکلات را برطرف کنند و با شرایط اخیر کشور و شیطنت هایی که بعضی ها در قطر انجام خواهند داد تا باعث تضعیف روحیه تیم ملی کشور شوند، باید حواس مان را بیشتر جمع کنیم. قرار شد یک جلسه که تمامی نگاه های سیاسی و ورزشی در آن لحاظ شود ، برگزار کنیم و دوستان از کمیسیون های مختلف در آن حضور داشته باشند و راهکار ارائه بدهند. 

وی با بیان این جمله که افراد یا جریانات خارج از کشور به هر دلیلی ممکن است به دنبال تضعیف تیم ملی باشند گفت: البته هفته گذشته هم جلسات خوبی کمیسیون فرهنگی داشتند و انتظار بر این است که دوستان ما که از افراد فهیمی هستند این ملاحظه را داشته باشند که کاری نکنیم تا باعث کاهش روحیه اعضای تیم ملی کشورمان شویم.

نماینده مردم زاهدان در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان وزیر ورزش را مقصر هنجار شکنی های برخی بازیکنان می دانند، با توجه به اینکه کمیته اخلاقی با این افراد برخورد داشته، نظر شما در رابطه با این انتقاد چیست؟ مطرح کرد: اولویت اول این مسائل فدراسیون ها هستند که باید فرهنگ سازی کنند. پرچم ملی هر کشوری نماد ملی است و این باید برای بچه ها تفهیم شوند و این اول متوجه خود فدراسیون ها می شود و بعد متوجه وزیر ورزش.

انتهای پیام/ 

نظر شما