مرتضوی: ۳۲ تن مواد اولیه تولید سرم از گمرک در حال ترخیص است/ افزایش ۶ میلیونی تولید سرم

۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - ۱۱:۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۳۹۹۶۵۰
مرتضوی: ۳۲ تن مواد اولیه تولید سرم از گمرک در حال ترخیص است/ افزایش ۶ میلیونی تولید سرم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به کمبود و نیاز به داروهای آنتی بیوتیک، این داروها در شرکت داروسازی فارابی به سه میلیون عدد در ماه افزایش یافت و در حال حاضر 32تن مواد اولیه از گمرک در حال ترخیص است که بخش قابل توجهی از پیش ساز داروهای آنتی بیوتیک کشور را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات بسیار ارزنده و خوبی همکاران عزیز ما در حوزه های مختلف انجام داده‌اند.

وی افزود: با توجه به کمبود و نیاز به داروهای آنتی بیوتیک، این داروها در شرکت داروسازی فارابی به سه میلیون عدد در ماه افزایش یافت و در حال حاضر 32تن مواد اولیه از گمرک در حال ترخیص است که بخش قابل توجهی از پیش ساز داروهای آنتی بیوتیک کشور را تامین می کند.

مرتضوی افزود: تولید داروهای آنتی بیوتیک در کارخانجات داروسازی نسبت به سال قبل 8برابر شده است و با ایجاد خط تمام اتوماتیک تولید سرم در کارخانجات داروپخش ظرفیت تولید از 3 میلیون عدد در ماه، به 6میلیون انواع سرم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی اقدامات خوبی را انجام داده است و اختصاص ردیف بودجه برای اورژانس اجتماعی برای اولین بار پس از 15سال صورت گرفته است، گفت: افتتاح و بهره برداری از اولین هتل مناسب سازی شده در مشهر مقدس برای اشخاص تحت پوشش کمیته امداد از دیگر اقدامات است.

مرتضوی بیان داشت: 140هزار نفر از کسانی که در نوبت دریافت بسته حمایتی  سازمان بهزیستی قرار گرفته بودند از سوی دولت تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/

 

 

 

ادامه دارد...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز