شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا مصوب کرد

معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در پالایشگاه امام خمینی شازند به سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌شود

۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۱۲:۴۴:۲۸
کد خبر: ۱۴۰۲۹۳۵
معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در پالایشگاه امام خمینی شازند به سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌شود
معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در پالایشگاه امام خمینی شازند، با هدف تقویت بنیه مالی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان و مطالبات بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها به این سازمان واگذار می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در هفتاد وهشتمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا که چهارشنبه شب با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا برگزار شد، موضوع تسهیل رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی مصوب شد که معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در پالایشگاه امام خمینی شازند بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود.

این تصمیم با هدف تقویت بنیه مالی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان و مطالبات بخش سلامت شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد اتخاذ شد.

در این جلسه که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضا همچنین مقرر کردند به منظور تقویت توان ارزی کشور و ترغیب هر چه بیشتر فعالان اقتصادی به بازگرداندن حداکثر ارز به چرخه اقتصادی، صادرکنندگانی که مبلغی بالاتر از ارزش پایه گمرکی برای کالای صادراتی خود اظهار کنند، مورد حمایت قرار گیرند و تسهیلاتی در این زمینه برای آنان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما